Analiza możliwości automatycznego kierowania pojazdem samochodowym w rolnictwie

10 lutego 2020 0 Przez administrator

Wstęp………. 7
Cel pracy………. 9

Rozdział I
Budowa i zasada działania jednostki napędowej o zapłonie samoczynnym

1.1. Czujnik prędkości obrotowej silnika ……….12
1.2. Tworzenie mieszanki w silnikach o zapłonie samoczynnym ……….13
1.3. Komory spalania w silnikach o zapłonie samoczynnym………. 15
1.4. Doładowanie silnika o zapłonie samoczynnym ……….17
1.4.1. Doładowanie turbosprężarkowe ……….17
1.4.2. Regulacja ciśnienia doładowania ……….19
1.4.3. Chłodzenie powietrza doładowującego………. 20
1.5. Recyrkulacja spalin ……….21
1.5.1. Szerokopasmowa sonda lambda ……….22
1.5.2. Filtr cząstek stałych z katalizatorem utleniającym ……….23
1.6. Jednostka napędowa o zapłonie samoczynnym ……….25

Rozdział II
Zasobnikowy układ podawania paliwa Common Rail ze sterownikiem Bosch EDC umożliwiający automatyczne kierowanie pojazdem

2.1. Budowa i zasada działania poszczególnych elementów układu Common Rail………. 29
2.1.1. Obwód niskiego ciśnienia ……….30
2.2.1. Zawór podgrzewania paliwa ……….32
2.1.2. Dodatkowa pompa paliwa V393 ……….33
2.1.3. Filtr siatkowy ……….34
2.1.4. Obwód wysokiego ciśnienia ……….34
2.2. Elektroniczny układ sterowania silnika o zapłonie samoczynnym BOSCH EDC umożliwiający automatyczne kierowanie pojazdem ……….45
2.2.1. Budowa układu umożliwiającego automatyczne kierowanie pojazdem Bosch EDC………. 46
2.2.2. Zasada działania układu Bosch EDC………. 47
2.2.3. Sterownik silnika Bosch EDC nastawiony na zmienność momentu obrotowego silnika ……….49
2.2.4. Układy umożliwiające automatyczną wymianę danych w pojeździe ……….53

Rozdział III
Układ przeniesienia napędu umożliwiający automatyczne kierowanie pojazdem, bezstopniowa automatyczna skrzynia biegów Vario

3.1. Podział układów napędowych w pojazdach rolniczych ……….58
3.2. Możliwości konfiguracyjne układów napędowych w pojazdach rolniczych………. 58
3.3. Wymogi konstrukcyjne skrzynek przekładniowych w pojazdach rolniczych………. 60
3.4. Budowa bezstopniowej automatycznej skrzyni biegów Vario………. 61
3.4.1. Zasada działania bezstopniowej przekładni Vario ……….62
3.4.2. Układ sterowania skrzynią Vario ……….64

Rozdział IV
Układ umożliwiający automatyczną realizację hamowania ABS – ESP

4.1. Zjawisko poślizgu i przyczepności ……….68
4.2 Rodzaje hamulców w pojazdach rolniczych ……….73
4.3. Budowa i zasada działania układu hamulcowego ABS ……….74
4.4. Układ ESP………. 80
4.5. Zjawisko podsterowności i nadsterowności………. 80
4.6. Budowa i zasada działania układu ESP ……….84

Rozdział V
Układ kierowniczy umożliwiający automatyczne skręcanie pojazdem

5.1. Układy kierownicze ze wspomaganiem ……….89
5.2. Układ kierowniczy ze wspomaganiem hydraulicznym budowa i zasada działania ……….90
5.3. Dynamiczny układ kierowniczy ze wspomaganiem elektromechanicznym, budowa i zasada działania poszczególnych elementów………. 92
5.4. Zasada działania dynamicznego układu kierowniczego ze wspomaganiem elektromechanicznym………. 101

Rozdział VI

Układ nawigacji satelitarnej umożliwiający automatyczne kierowanie pojazdem
6.1. Segment kosmiczny ……….102
6.2. Segment naziemny ……….103
6.3. Segment użytkowników ……….104
6.4. Zasada działania systemu satelitarnego GPS………. 104
6.5. Dokładność sygnału GPS ……….105
6.6. Metody wyznaczania pozycji………. 106
6.7. Sposoby automatycznego prowadzenia maszyn ……….111
6.8. Wyposażenie pojazdu umożliwiające automatyczne kierowanie przy udziale metody RTK………. 113

Rozdział VII
Współpraca poszczególnych układów umożliwiających przebieg automatycznego kierowania pojazdem w rolnictwie

7.1. Współpraca poszczególnych układów umożliwiających automatyczne kierowanie pojazdem w rolnictwie ……….116
7.2. Opis współpracy poszczególnych układów umożliwiających automatyczne kierowanie pojazdem w rolnictwie ……….121
7.3. Nomogram sterowania warunkami jazdy ciągnika rolniczego w zależności od skrzyni biegów lub od jednostki napędowej ……….122

Wnioski ……….125
Bibliografia………. 127
Literatura ……….127
Spis literatury internetowej………. 130
Spis ilustracji ……….132
Spis tabel ……….135
Oświadczenie promotora pracy………. 136