Analiza rozwoju marki Skoda Auto na rynkach europejskich po fuzji z Volkswagen Auto Group.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ……… 4

Rozdział I.
Fuzje i przejęcia

1.1. Istota fuzji i przejęć ……… 6
1.1.1. Fuzje i przejęcia – definicje, klasyfikacje ……… 6
1.1.2. Cele oraz motywy fuzji i przejęć ……… 10
1.1.3. Aspekty prawne i podatkowe ……… 13
1.1.4. Model i strategia procesu przejęcia ………15
1.1.5. Bariery procesów fuzji i przejęć oraz wrogie przejęcia ……… 19
1.1.6. Postępowanie po fuzji lub przejęciu ………26
1.2. Wycena przedsiębiorstwa ……… 27
1.2.1. Metody wyceny przedsiębiorstwa ……… 28
1.2.2. Metody finansowania transakcji fuzji i przejęć ……… 30
1.2.3. Metody szacowania wzrostu wartości firmy po fuzji lub przejęciu ………32

Rozdział II.
Rynki motoryzacyjne

2.1. Sektor przemysłu motoryzacyjnego w Unii Europejskiej ……… 34
2.2. Strategie konkurencji światowej motoryzacji ……… 37
2.3. Strategie współpracy, fuzje i przejęcia w branży motoryzacyjnej ………40
2.4. Wpływ rozporządzeń Komisji UE na sektor samochodowy w UE ………45
2.5. Rankingi sprzedaży nowych samochodów………52
2.5.1. Europejski rynek sprzedaży nowych samochodów ……… 52
2.5.2. Polski rynek sprzedaży nowych samochodów ……… 54
2.6. Koncern Volkswagen Auto Group ……… 62
2.6.1. Historia powstania marki Volkswagen ……… 62
2.6.2. Historia powstania, charakterystyka oraz skład koncernu VAG ……… 64
2.6.3. Udział VAG w rynku sprzedaży nowych samochodów w Europie……… 68

Rozdział III.
Skoda Auto Group

3.1 Historia powstania marki Skoda………72
3.2 Obecny wizerunek koncernu Skoda Auto, zarząd spółki ……… 76
3.3. Modele samochodów koncernu Skoda Auto……… 79
3.3.1. Opis i charakterystyka modeli produkowanych po fuzji z VAG oraz obecnie……… 79
3.3.2. Podział na segmenty oraz średnie ceny sprzedaży ……… 87
3.3.3. Udział Skoda Auto oraz VAG w rynku sprzedaży nowych samochodów w Europie ………93
3.4. Kampania reklamowa i promocje Skody na rynku polskim ……… 97
3.5. Modele studyjne oraz przyszłość koncernu Skoda Auto Group ……… 100

Zakończenie……… 105
Bibliografia ……… 107
Spis tablic ……… 109
Spis wykresów ……… 110
Spis map ……… 110