Analiza wpływu wartości marki na wartość przedsiębiorstwa

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………5

Rozdział I.
Wpływ zasobów niematerialnych na wartość przedsiębiorstwa

1.1. Maksymalizacja wartości jako cel działania przedsiębiorstwa ………8
1.2. Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa ……… 12
1.3. Zasoby jako źródło wartości przedsiębiorstwa ……… 14
1.3.1. Teoria zasobowa przedsiębiorstwa ………15
1.3.2. Zasoby niematerialne i wartość firmy ……… 17
1.3.3. Pozabilansowy charakter zasobów niematerialnych ……… 23
1.3.4. Znaczenie pozabilansowych zasobów niematerialnych dla budowania wartości przedsiębiorstwa……… 26


Rozdział II.
Marka jako pozabilansowy zasób niematerialny budujący wartość przedsiębiorstwa

2.1. Powstanie i definicja marki ……… 31
2.2. Pozabilansowy charakter marki ……… 33
2.3. Silna marka jako źródło wartości przedsiębiorstwa……… 36
2.3.1. Wzrost znaczenia marki w budowaniu wartości przedsiębiorstwa ……… 36
2.3.2. Funkcje marki……… 39
2.3.3. Siła marki……… 41
2.3.4. Silna marka a budowanie wartości przedsiębiorstwa ……… 44


Rozdział III.
Wartość marki i metody jej wyceny

3.1. Potrzeba wyceny marki……… 51
3.2. Kapitał marki a jej wartość ……… 53
3.3. Czynniki wpływające na wartość marki……… 56
3.4. Wycena marki……… 57
3.4.1. Problemy związane z procesem wyceny marki ……… 58
3.4.2. Finansowe metody wyceny marki ……… 59
3.5. Wycena polskich marek zmodyfikowaną metodą Financial World ……… 66
3.5.1. Zmodyfikowana metoda mnożnikowa Financial World ……… 66
3.5.2. Wycena polskich marek ………69
3.5.3. Analiza otrzymanych wyników ……… 73


Rozdział IV.
Wpływ wartości marki na wartość przedsiębiorstwa – badanie empiryczne

4.1. Dotychczasowe badania na temat wpływu wartości marki na wartość przedsiębiorstwa….80
4.2. Metodologia badania i hipotezy badawcze ……… 83
4.3. Baza danych 86
4.4. Wartość marki a wartość przedsiębiorstwa – interpretacja wyników……… 89


Zakończenie……… 95
Bibliografia ………99
Zestawienie spisów ………106
Załączniki ………111