Aspiracje życiowe wychowanków domu dziecka.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział I
Analiza literatury przedmiotu

1.Wyjaśnienia terminologiczne………6
1.1Definicje aspiracji………6
1.2 Aspiracje jako motywujący czynnik regulujący działanie człowieka………7
1.3 Rodzaje aspiracji………7
1.4 Uwarunkowania aspiracji………12
1.4.1Uwarunkowania psychologiczne………12
1.4.2 Uwarunkowania środowiskowe………14
1.4.3 Uwarunkowania pedagogiczne ………14
1.5 Poziom aspiracji ………15

Rozdział II
Charakterysyka zmian rozwojowych w drugiej fazie adolestencji

2.1 Dorastanie i adolescencja………17
2.2 Rozwój fizyczny………18
2.3 Rozwój poznawczy………19
2.4 Rozwój społeczno-emocjonalny………19
2.5 Rozwój moralny………21
2.6 Rozwój tożsamości………22
2.7 Rozwój światopoglądu………24

Rozdział III
Wychowanie w domu dziecka

3.1 Prawne podstawy funkcjonowania Domu Dziecka………26
3.2 Funkcje i zadania Domu Dziecka………28
3.3 Organizacja pracy opiekuńczo-wychowawczej………30
3.4 Struktura i funkcjonowanie Domu Dziecka………32

Rozdział IV
Metodologia badań

4.1 Przedmiot i cel badań………36
4.2 Problemy badawcze………36
4.3 Metody, techniki, narzędzia badawcze………38
4.4 Teren badań………41
4.5 Charakterystyka badanej grupy………41

Rozdział V
Analiza badań własnych aspiracje życiowe wychowanków placówki opiekuńczo wychowawczej w XYZ

5.1 System wartości wychowanków Placówki Opiekuńczo Wychowawczej w XYZ………43
5.2 Wpływ otoczenia na aspiracje i plany życiowe wychowanków………47
5.3 Sytuacja szkolna ucznia wychowującego się w Domu Dziecka………49
5.4 Znaczenie wychowywania się w Domu Dziecka na kształtowanie się aspiracji życiowych wychowanków………53
5.5 Sposób widzenia własnej przyszłości po opuszczeniu placówki przez jej wychowanków………55

Zakończenie i wnioski………58
Bibliografia………62
Spis tabel………64
Aneks………65