Atmosfera wychowawcza w domu rodzinnym a ukształtowane postawy interpersonalne uczniów w młodszym wieku szkolnym.

5 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp……….4

Rozdział 1.
Atmosfera wychowawcza w świetle literatury psychologiczno – pedagogicznej.

1.1 pojęcie atmosfery wychowawczej……….. 6
1.2 struktura atmosfery wychowawczej……….. 8
1.3 atmosfera wychowawcza jako niezbędny element właściwego funkcjonowania rodziny……….. 9
1.4. Atmosfera wychowawcza jako niezbędny element kształtowania postaw……….. 20


Rozdział 2
Postawy w literaturze socjologiczno – pedagogicznej.

2.1. Pojęcie postawy……….. 23
2.2 struktura postaw……….. 25
2.3 charakterystyka postaw interpersonalnych……….. 27
2.3.1. Charakterystyka postawy koleżeństwa……….. 29
2.3.2. Charakterystyka postawy tolerancji……….. 29


Rozdział 3
Podstawy metodologiczne badań

3.1. Uzasadnienie wyboru tematu i cele badań……….. 31
3.2. Problem główny i problemy szczegółowe……….. 32
3.3. Hipoteza główna i hipoteza zależnościowa……….. 34
3.4. Zmienne i wskaźniki……….. 35
3.5. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 42
3.6. Charakterystyka terenu badawczego……….. 45


Rozdział 4
Atmosfera wychowawcza w domu rodzinnym uczniów szkoły podstawowej a przejawiane postawy interpersonalne w świetle badań własnych.

4.1. Ilość rodzin o ukształtowanej pozytywnej i zaburzonej atmosferze wychowawczej……….. 47
4.2 poziom przejawianej postawy tolerancji uczniów szkoły podstawowej……….. 53
4.3 poziom przejawianej postawy koleżeńskiej uczniów szkół podstawowych……….. 69


Rozdział 5
Związek pozytywnej i zaburzonej atmosfery wychowawczej z przejawianymi postawami interpersonalnymi.

5.1 związek pozytywnej i zaburzonej atmosfery wychowawczej z przejawianą postawą tolerancji……….. 86
5.2 związek właściwej i zaburzonej atmosfery wychowawczej z przejawianą postawą koleżeństwa……….. 92


Zakończenie………. 99
Aneks ……….103