Autorytet nauczyciela we współczesnej szkole.

6 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp………..4

Rozdział I.
Szkoła współczesna i zachodzące w niej procesy w świetle literatury i dokumentów………..7

1.1 Wpływ procesu globalizacji na zmianę reform………..7
1.2 Funkcjonowanie współczesnej szkoły w procesie reform edukacyjnych………..15
1.3 Cele i zadania współczesnej edukacji………..18
1.4 Kształcenie przyszłych nauczycieli………..22

Rozdział II.
Uwarunkowania pozycji nauczyciela we współczesnej szkole………..26

2.1 Rola nauczyciela………..27
2.2 Osobowość i kompetencje nauczyciela………..30
2.3 Autorytet nauczyciela………..38
2.4 Rozwój zawodowy nauczyciela………..43

Rozdział III.
Metodologiczne podstawy badań………..47

3.1 Problemy, hipotezy, zmienne i wskaźniki badawcze………..47
3.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze………..53
3.3 Opis środowiska badawczego………..58

Rozdział IV.
Funkcjonowanie współczesnej szkoły w świetle badań własnych………..60

4.1 Postawy nauczycieli wobec zachodzących w szkole procesów………..60
4.2 Podsumowanie i wnioski końcowe………..68

Rozdział V.
Opinia uczniów i rodziców o autorytecie nauczyciela w analizie wyników badań własnych………..70

5.1 Wzorzec idealnego nauczyciela w opinii uczniów………..70
5.2 Postrzeganie autorytetu nauczyciela w świetle opinii rodziców………..79
5.3 Podsumowanie i wnioski końcowe………..86

Zakończenie
Bibliografia
Aneks