Brexit w mediach publicznych

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Miejsce mediów w zarządzaniu informacją

1.1 Specyfika mediów i ich rodzaje
1.2. Cechy środowiska współczesnych mediów.
1.3. Media, a polityka
1.4. Wpływ mediów na społeczeństwo

Rozdział II
Medialne ujęcie Brexitu

2.1. Obraz Brexitu z ogólnopolskich dzienników społeczno-politycznych (Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza).
2.2. Obraz Brexitu z tabloidów
2.3. Obraz Brexitu zawarty w ogólnopolskich dziennikach a jego obraz tabloidowy

Podsumowanie
Bibliografia

Opis zawartości pracy:

Niniejsza praca dotyczy obrazu Brextiu w polskich mediach.
Celem tej pracy jest ukazanie różnic w postrzeganiu tego zagadnienia przez popularne dzienniki, by wykazać, w jaki sposób gazety manipulują informacją przekazywana opinii publicznej. Na potrzeby tego tekstu podjąłem się analizy czterech popularnych w Polsce dzienników. Są to: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Fakt oraz Super Express.
Analizując poszczególne czasopisma brałem pod uwagę konkretne informacje, które zostały zawarte we wszystkich czterech gazetach, by móc wykazać jakie różnice zachodzą w obrębie jednej informacji w zależności od gazety. Starałem się także przeanalizować sam wydźwięk ukazywania tematu na przestrzeni miesięcy, by móc określić jakie stanowisko w sprawie zajmuje dana gazeta.

Praca składa się z dwóch głównych części.

Część pierwsza – teoretyczna – dotyczy specyfiki mediów i ich wypływu na opinię publiczną.
Rozdział ten podzieliłem na cztery główne części. Pierwsza część rozdziału dotyczy specyfiki mediów i ich rodzajów.
Druga określa cechy środowiska współczesnych mediów, a w trzecim podrozdziale opisuję związki mediów z polityką.
Rozdział kończy się przedstawieniem zagadnienia wpływu mediów na społeczeństwo.

Rozdział drugi dotyczy obrazu Brexitu w wyżej wymienionych gazetach. To tutaj przedstawiam czym jest Brexit, jakie są jego powody i domniemane skutki, oraz to jakie ma znaczenie dla Europy. Rozdział ten zawiera także analizę przekazywanych przez gazety informacji. Pierwszy podrozdział dotyczy obrazu Brexitu w ogólnopolskich dziennikach społeczno-politycznych. Jak już wspomniałem, ten typ gazet, w kontekście mojej pracy reprezentują Rzeczpospolita oraz Gazeta Wyborcza. Drugi podrozdział przedstawia obraz zagadnienia w ujęciu gazet tabloidowych, a więc w ujęciu Super Expressu i Faktu. Rozdział kończy się porównaniem obrazu zagadnienia w „poważnych dziennikach” do obrazu przedstawianego przez gazety „brukowe”.
Pracę wieńczy podsumowanie, w którym komentuję wyniki analizy treści oraz przedstawiam wnioski odnośnie obrazu omawianego zagadnienia.