Budowa i diagnostyka ukladów hamulcowych w samochodach ciezarowych.

 

Rozdzial 1.
Wstęp.

1.1. Uklad hamulcowy samochodu.
1.2. Klasyfikacja funkcjonalna ukladów hamulcowych.
1.3. Proces hamowania i jego charakterystyki.
1.3.1.Wykres jednostkowych sil hamowania.
1.4. Wymagania stawiane ukladom hamulcowym, wynikajace z obowiazujacych
przepisów zawartych w Regulaminie 13 ECE.
1.4.1. Skutecznosc hamowania.
1.4.2. Statecznosc hamowania.
1.4.3. Normalizacja ukladów hamulcowych sterowanych powietrznie.


Rozdzial 2.
Budowa ukladów hamulcowych.

2.1. Mechanizmy hamulcowe.
2.1.1. Hamulce bebnowe.
2.1.2. Hamulce tarczowe.
2.1.3. Hamulce tasmowe.
2.1.4. Uklady wspomagajace mechanizmy hamulcowe (hamulce
silnikowe, zwalniacze).
2.1.5. Automatyczna regulacja luzu.
2.1.6. Materialy stosowane w mechanizmach hamulcowych.
2.1.7. Obciazenia cieplne hamulców.
2.2. Mechanizmy uruchamiajace hamulce.
2.2.1. Mechaniczne uruchamianie hamulców.
2.2.2. Hydrauliczne mechanizmy uruchamiajace.
2.2.2.1. Urzadzenia wspomagajace hydrauliczne mechanizmy
uruchamiajace hamulce.
2.2.3. Pneumatyczne mechanizmy uruchamiajace hamulce.
2.2.3.1. Analiza konstrukcyjna pneumatycznych mechanizmów
uruchamiajacych hamulce.
2.2.3.2. Funkcje najwazniejszych czesci powietrznego ukladu
hamulcowego oraz wymagania, które musza spelniac obwody.
2.2.3.3. Urzadzenia zapobiegajace blokowaniu kól ABS,i
zapobiegajace poslizgowi kól napedzanych ASR, czyli
zelektronizowane uklady hamulcowe ciezarówek.
2.2.3.4. Analiza wymagan dla ukladów EBS.
2.2.3.5. Uklad hamulcowy EBS na przykładzie samochodu RENAULT
MAGNUM.
2.2.3.6. EBS w naczepach i przyczepach.
2.2.3.7. Elektroniczny program stabilizacji ruchu ESP, czyli
kolejne udoskonalenie ukladów hamulcowych majace na celu
przeciwdziałanie wywracaniu się samochodów uzytkowych.


Rozdzial 3.
Diagnostyka ukladów hamulcowych samochodów ciezarowych.

3.1. Wprowadzenie.
3.2. Diagnozowanie powietrznego ukladu hamulcowego.
3.2.1. Zakres diagnozowania.
3.2.2. Wymagania eksploatacyjne.
3.2.3. Parametry diagnostyczne i kryteria oceny stanu
technicznego.
3.2.3.1. Parametry dotyczace powietrznych ukladów przenoszacych.
3.2.3.2. Parametry charakteryzujace stan mechanizmów
hamulcowych.
3.2.3.3. Parametry oceny skutecznosci działania hamulców.
3.2.3.4. Parametry okreslajace zdatnosc poszczególnych zespolów
powietrznych.
3.2.4. Metody diagnozowania.
3.2.4.1. Diagnozowanie wstepne.
3.2.4.2. Badanie ukladu metodami stacjonarnymi (stanowiskowe).
3.2.4.2.1. Badania diagnostyczne instalacji powietrznej (ukladów
przenoszacych, czasu reakcji hamulców, wydatku sprezarki).
3.2.4.2.2. Badania diagnostyczne zespolów powietrznych po
wymontowaniu z pojazdu.
3.2.4.2.3. Ocena skutecznosci działania ukladu hamulcowego
przez pomiar sil hamowania.
3.2.4.2.4. Kontrola ukladów przeciwblokujacych – ABS.
3.2.4.3. Metody trakcyjne oceny skutecznosci działania hamulców.
3.2.5. Przyrzady diagnostyczne.
3.2.5.1. Przyrzady do diagnozowania wstepnego.
3.2.5.2. Urzadzenia do diagnozowania ukladu w warunkach
stacjonarnych.
3.2.5.3. Przyrzady do badan trakcyjnych hamulców.
3.2.6. Algorytm kontroli stanu i lokalizacji uszkodzen.
3.3. Diagnozowanie ukladu hamulcowego EBS na przykładzie
samochodu RENAULT MAGNUM.


Podsumowanie.

Literatura.

Zostaw komentarz

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>