Czynniki wpływające na rozwój aspiracji życiowych niepełnosprawnych intelektualnie adolescentów

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………..5

Rozdział I
Niepełnosprawność intelektualna w świetle literatury.

1.1.Definicja niepełnosprawności intelektualnej ………..7
1.2.Klasyfikacja i kryteria niepełnosprawności intelektualnej………..11
1.3.Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej ………..18


Rozdział II
Klasyfikacja niepełnosprawności intelektualnej

2.1.Lekka niepełnosprawnością intelektualna ………..24
2.2.Umiarkowana niepełnosprawnością intelektualna ………..27
2.3.Znaczna niepełnosprawność intelektualna ………..29
2.4.Głęboka niepełnosprawność intelektualna ………..30


Rozdział III
Teoretyczna analiza aspiracji życiowych adolescentów

3.1.Definicja i rodzaje aspiracji………..32
3.4.Aspiracje niepełnosprawnych intelektualnie adolescentów
3.4.1.Uwarunkowania aspiracji ………..38
3.4.2.Aspiracje edukacyjne………..41
3.4.3.Cele i życiowe dążenia młodzieży ………..42
3.5.1.Czynniki psychologiczne aspiracji ………..43
3.5.2.Czynniki środowiskowe i pedagogiczne aspiracji ………..45


Rozdział IV
Metodologia badań własnych

4.1.Cele badań i ich uzasadnienie ………..49
4.2.Problemy badawcze i hipotezy ………..50
4.3.Metody, techniki i narzędzia badawcze ………..51


Rozdział V
Wyniki
5.1. Aspiracje życiowe adolescentów z niepełnosprawnością intelektualną.

5.2. Egzogenne czynniki rozwoju aspiracji życiowych adolescentów z niep. intel………..53
5.3. Zainteresowania adolescentów i sposoby spędzania wolnego czasu ………..56
5.4. Samoocena, a aspiracje edukacyjno – zawodowe………..59
5.5. Czynniki wpływające na wybór szkoły średniej……….. 62


Dyskusja ………..65
Bibliografia……….. 68
Spis tabel i wykresów ………..70
Załączniki……….. 71