Doświadczanie stresu w pracy zawodowej przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

24 marca 2022 0 Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Teoretyczne podstawy stresu zawodowego nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej

1. Stres w pracy zawodowej nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w świetle literatury
1.1 Pojęcie i istota stresu
1.2 Specyfika pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
1.3 Stres w pracy nauczycieli
1.4 Źródła stresu w pracy nauczycieli
1.5 Sposoby radzenia sobie nauczycieli ze stresem

Rozdział II
Metodologiczna koncepcja badań własnych

1. Przedmiot i cele badań
2. Problemy badawcze
3. Metoda badawcza i sposób gromadzenia danych jakościowych
4. Dobór i charakterystyka badanych osób
5. Teren i organizacja badań
6. Etyka badań
7. Procedura analizy danych jakościowych

Rozdział III
Specyfika doświadczania stresu w pracy zawodowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – analiza i interpretacja wyników badań własnych 33

1. Źródła doświadczania stresu w pracy zawodowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
2. Sytuacje zawodowe w których nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej doświadcza stresu.
3. Objawy psychofizyczne doświadczania stresu w pracy zawodowej przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
4. Skutki długotrwałego stresu odczuwanego przez nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w różnych obszarach pracy zawodowej
5. Strategie radzenia sobie ze stresem zawodowym z perspektywy doświadczeń nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej

Zakończenie
Bibliografia
Aneks nr 1 Scenariusz wywiadu narracyjnego z nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej
Aneks nr 2 Transkrypcja wywiadu
Aneks nr 3 Metryczka i notatki terenowe badacza