Dziecko ryzyka dysleksji- specyfika zaburzeń u dzieci w wieku wczesnoszkolnym na podstawie badań własnych

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………..3

Rozdział I
Funkcjonowanie dziecka dyslektycznego w przestrzeni edukacji wczesnoszkolnej w literaturze przedmiotu

1.1.Charakterystyka dysleksji……….. 5
1.2.Badania nad dysleksją w Polsce……….. 9
1.3.Przyczyny dysleksji ………..11
1.4. Typy dysleksji……….. 15
1.5. Ryzyko dysleksji ………..17
1.6. Diagnoza dysleksji……….. 18
1.6.1. Diagnoza psychologiczna ………..20
1.6.2. Diagnoza pedagogiczna……….. 22
1.7. Zasady pracy z dzieckiem dyslektycznym……….. 26
1.8. Metody pracy z dzieckiem dyslektycznym ………..30


Rozdział II
Metodologia badań własnych

2.1. Przedmiot i cel badań ………..37
2.2. Problemy badawcze ………..37
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….. 39
2.4. Zmienne i wskaźniki ………..42
2.5 Opis grupy badawczej………..44
2.6. Opis terenu badań……….. 48


Rozdział III
Analiza wyników badań własnych

3.1. Analiza dotyczaca poszczególnych stwierdzeń Skali Ryzyka Dysleksji ………..50
3.2. Analiza kategorii dotycząca wyszczególnionych zadań w SRD……….. 83


Wnioski……….. 107
Zakończenie………..109
Bibliografia……….. 110
Wykaz tabel……….. 113
Wykaz wykresów ………..115
Aneks………..117