Dziecko z wadą wzroku w szkole masowej. Studium przypadku XYZ.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator



Wstęp………4

Rozdział I
Osoby z wadą wzroku – analiza literatury

1.1. Klasyfikacje niepełnosprawności………5
1.2. Wielowymiarowość niepełnosprawności wzrokowej………9
1.3. Społeczny odbiór osób z wadą wzroku………10
1.4. Wady wzroku – terminologia………13
1.5 Charakterystyka osób z niedowidzeniem………17

Rozdział II
System kształcenia osób z zaburzeniami widzenia.

2.1 Szkolnictwo specjalne………22
2.2 Szkolnictwo integracyjne………24
2.3. Szkolnictwo masowe………29

RozdziałIII
Metodologia badań własnych

3.1. Cel i przedmiot badań………31
3.2. Problemy i hipotezy badawcze………31
3.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze………32

Rozdział IV
Analiza badań własnych.

4.1 XYZ………36
4.2 Uszkodzenie wzroku………37
4.2 Obraz własnej osoby………38
4.3. Sytuacja szkolna………39
4.3.1 Nauczyciele………40
4.3.2 Rodzina………42
4.4. Rówieśnicy………44
4.4.1 XYZ wobec rówieśników………44
4.4.2 Rówieśnicy wobec XYZ………45

Wnioski z badań………48
Streszczenie………50
Kwestionariusz wywiadu………51
Bibliografia………53
Aneks………57