Edukacja dla bezpieczeństwa jako przedmiot kształcenia- założenia, sposoby realizacji, oczekiwania i potrzeby na przykładzie badań opinii nauczycieli i uczniów

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział I.
Zagrożenia środowiska życia współczesnego człowieka……….6

1.1. Zagrożenia wynikające z dokonujących się procesów globalnych
1.2. Zagrożenia będące skutkiem transformacji ustrojowej
1.3. Człowiek w środowisku lokalnym oraz zagrożenia z tym związane


Rozdział II.
Młodzież w obliczu zagrożeń……….19

2.1. Młodzież- jako kategoria pojęciowa
2.2. Sytuacja życiowa współczesnej młodzieży
2.3. Zachowania destruktywne młodzieży i ich przyczyny
2.4. Zachowania młodzieży w sytuacjach kryzysowych


Rozdział III.
Edukacja dla bezpieczeństwa- jako przedmiot edukacji szkolnej……….39

3.1. Przedmiot i cele badań
3.2. Problemy badawcze
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.4. Dobór terenu i próby badawczej
3.5. Organizacja i przebieg badań


Rozdział IV.
Edukacja dla bezpieczeństwa w opinii nauczycieli i uczniów……….47

4.1. Założenia nowego przedmiotu nauczania
4.2. Sposoby realizacji nowego przedmiotu nauczania
4.3. Oczekiwania uczniów i nauczycieli wobec nowego przedmiotu nauczania
4.4. Zachowania młodzieży gimnazjalnej w sytuacjach kryzysowych
4.5. Potrzeby edukacyjne badanej młodzieży gimnazjalnej


Zakończenie……….66

1. Wnioski empiryczne
2. Wnioski praktyczne

Bibliografia……….74
Wykaz tabel……….78
Wykaz wykresów……….79
Aneks……….80