Edukacja dla bezpieczeństwa jako przedmiot kształcenia- założenia, sposoby realizacji, oczekiwania i potrzeby na przykładzie badań opinii nauczycieli i uczniów
6 marca 2019
Wstęp……….3
Rozdział I.
Zagrożenia środowiska życia współczesnego człowieka……….6
1.1. Zagrożenia wynikające z dokonujących się procesów globalnych
1.2. Zagrożenia będące skutkiem transformacji ustrojowej
1.3. Człowiek w środowisku lokalnym oraz zagrożenia z tym związane
Rozdział II.
Młodzież w obliczu zagrożeń……….19
2.1. Młodzież- jako kategoria pojęciowa
2.2. Sytuacja życiowa współczesnej młodzieży
2.3. Zachowania destruktywne młodzieży i ich przyczyny
2.4. Zachowania młodzieży w sytuacjach kryzysowych
Rozdział III.
Edukacja dla bezpieczeństwa- jako przedmiot edukacji szkolnej……….39
3.1. Przedmiot i cele badań
3.2. Problemy badawcze
3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze
3.4. Dobór terenu i próby badawczej
3.5. Organizacja i przebieg badań
Rozdział IV.
Edukacja dla bezpieczeństwa w opinii nauczycieli i uczniów……….47
4.1. Założenia nowego przedmiotu nauczania
4.2. Sposoby realizacji nowego przedmiotu nauczania
4.3. Oczekiwania uczniów i nauczycieli wobec nowego przedmiotu nauczania
4.4. Zachowania młodzieży gimnazjalnej w sytuacjach kryzysowych
4.5. Potrzeby edukacyjne badanej młodzieży gimnazjalnej
Zakończenie……….66
1. Wnioski empiryczne
2. Wnioski praktyczne
Bibliografia……….74
Wykaz tabel……….78
Wykaz wykresów……….79
Aneks……….80
Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505Wpisz otrzymany kod : |
---|