Funkcjonowanie dziecka z zespołem downa w rodzinie i szkole.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział 1
Rodzina jako środowisko wychowawcze

1.1. Pojęcie rodziny i jej funkcje ………6
1.2. Postawy rodzicielskie ………11
1.3. Rodzina a wychowanie dziecka niepełnosprawnego………15
1.4. Pomoc rodzinom dzieci niepełnosprawnych………17


Rozdział 2
Ogólne zagadnienia dotyczące niepełnosprawności

2.1. Rodzaje i przyczyny niepełnosprawności umysłowej………20
2.2. Charakterystyka dzieci z zespołem downa………22
2.3. Metody terapii wspomagania rozwoju u osób z zespołem downa ………25
2.4. Grupa rówieśnicza a dzieci z zespołem downa……….28


Rozdział 3
Metodologia badań własnych

3.1. Cel i problematyka badań ………32
3.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………33
3.3. Organizacja i przebieg badań własnych………36


Rozdział 4
Analiza wyników badań własnych

4.1. Charakterystyka badanej grupy………38
4.2. Stopień akceptacji niepełnosprawności osób z zespołem downa w opinii badanych grup……….42
4.3. Wiedza grup badawczych na temat zespołu downa ………48
4.4. Stopień akceptacji dziecka z zespołem downa przez zdrowe rodzeństwo……….52
4.5. Stopień samodzielności dzieci z zespołem downa w rodzinie i szkole w opinii badanych grup ………54
4.6. Profilaktyka badań prenatalnych w opinii matek dzieci z zespołem downa………56
4.7. Rola wsparcia instytucji i najbliższych w opinii matek dzieci z zespołem downa i pedagogów szkolnych………57


Podsumowanie………60

Bibliografia………62
Spis źródła internetowe
Spis tabel
Spis rycin
Spis diagramów

Aneksy