Wstęp ………… 3
Rozdział 1
Teoretyczne podstawy edukacji uczniów z autyzmem ………… 8
1.1 Pojęcie i klasyfikacja spektrum autyzmu (ASD) ………… 9
1.2 Objawy i trudności funkcjonowania dzieci z autyzmem w wieku wczesnoszkolnym ………… 12
1.3 Potrzeby edukacyjne dzieci z autyzmem ………… 15
1.4 Podstawy prawne edukacji uczniów z autyzmem w Polsce ………… 17
Rozdział 2
Indywidualizacja procesu edukacyjnego w edukacji wczesnoszkolnej ………… 20
2.1 Definicja i znaczenie indywidualizacji w procesie nauczania ………… 21
2.2 Formy i metody indywidualizacji w pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi ………… 24
2.3 Rola nauczyciela, pedagoga specjalnego i zespołu wspierającego ………… 27
2.4 Współpraca z rodziną dziecka z autyzmem ………… 29
Rozdział 3
Studium przypadku dziecka z autyzmem w edukacji wczesnoszkolnej ………… 32
3.1 Charakterystyka dziecka (wiek, diagnoza, środowisko rodzinne) ………… 33
3.2 Diagnoza funkcjonalna i edukacyjna ………… 36
3.3 Opis indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) ………… 39
3.4 Przykłady zastosowanych metod i form pracy ………… 42
3.5 Postępy i trudności w rozwoju dziecka ………… 45
Rozdział 4
Analiza i interpretacja wyników badań własnych ………… 48
4.1 Cel i przedmiot badań ………… 49
4.2 Metody i narzędzia badawcze ………… 51
4.3 Przebieg badań ………… 53
4.4 Analiza wyników i wnioski z obserwacji ………… 56
4.5 Rekomendacje dla praktyki edukacyjnej ………… 60
Rozdział 5
Wnioski i podsumowanie ………… 63
5.1 Podsumowanie najważniejszych ustaleń ………… 64
5.2 Odpowiedzi na pytania badawcze ………… 66
5.3 Wnioski praktyczne i wskazania do dalszych badań ………… 68
Bibliografia ………… 70
Aneksy (jeśli dotyczy) ………… 73
- Kwestionariusze, arkusze obserwacji, fragmenty IPET, zdjęcia pomocy dydaktycznych itp.
Opublikuj komentarz