Innowacyjnosc małych i sredniej wielkosci przedsiebiorstw na przykładzie przedsiębiorstwa branzy alkoholowej.

20 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………. 4

Rozdział 1.
Innowacyjnosc – ramy teoretyczne

1.1. Pojęcie innowacji ……….7
1.2. Cele działalności innowacyjnej………. 12
1.3. Rodzaje innowacji………. 13
1.4. Źródła innowacji ……….17
1.5. Modele innowacji ……….21
1.6. Etapy procesu innowacji ……….23
1.7. Sposoby pomiaru innowacji oraz innowacyjnosci w przedsiębiorstwie………. 25


Rozdział 2.
Charakterystyka małych i srednich przedsiebiorstw

2.1. Pojęcie przedsiębiorstwa ……….27
2.2. Pojęcie i klasyfikacja sektora małych i srednich przedsiebiorstw ……….30
2.2.1. Kryteria jakosciowe ……….30
2.2.2. Kryteria ilosciowe ……….33
2.3. Rozwój sektora małych i srednich przedsiebiorstw w Polsce ……….34
2.3.1. Wstępna faza rozwoju przedsiebiorczosci (1980-1988)……….36
2.3.2. Okres eksplozji przedsiebiorczosci (1989-1991)……….37
2.3.3. Faza samoregulacji rynkowej (1992-1995)……….38
2.3.4. Faza przedakcesyjna (1996-2004)……….40
2.3.5. Faza wzrostu innowacyjnosci……….41
2.4. Bariery rozwoju małych i srednich przedsiebiorstw………. 42
2.5. Innowacyjnosc w działalności małych i srednich przedsiebiorstw w Polsce………. 45
2.6. Znaczenie małych i srednich przedsiebiorstw dla gospodarki………. 49


Rozdział 3.
Innowacyjnosc przedsiębiorstwa X w świetle badan

3.1. Charakterystyka przedsiębiorstwa X Sp. z o.o……….. 52
3.2. Zakres działalności przedsiębiorstwa………. 58
3.3. Struktura organizacyjna w przedsiębiorstwie ……….61
3.4. Innowacje w przedsiębiorstwie ………. 65
3.5. Cel wprowadzanych w innowacji w przedsiębiorstwie………. 70
3.6. Metodyka zrealizowanych badan empirycznych ……….71
3.7. Ocena innowacyjnosci przedsiębiorstwa w opinii klientów………. 72
3.8. Ocena innowacyjnosci przedsiębiorstwa w opinii pracowników ……….80


Zakończenie………. 83
Zalaczniki ……….85
Bibliografia ……….90
Wykaz rysunków, schematów