Katalityczne oczyszczanie spalin w silnikach o zapłonie samoczynnym

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……….5

1.1. Cel i zakres pracy………. 6


Rozdział 1.
Analiza tworzenia składników toksycznych w silnikach o zapłonie samoczynnym

2.1.Tworzenie mieszanki i spalanie w silniku o zapłonie samoczynnym………. 7
2.2. Związki toksyczne będące wynikiem spalania w silnikach o ZS………. 9
2.2.1. Tlenek węgla ……….11
2.2.2. Tlenki azotu ……….12
2.2.3. Węglowodory ……….14
2.2.4. Cząstki stałe PM ……….16
2.2.5. Związki siarki ……….19


Rozdział 2.
Metody stosowane celem obniżenia toksyczności spalin w silnikach o zapłonie samoczynnym

3.1. Systemy spalania w silnikach o ZS ……….26
3.2. Elektroniczna regulacja wtrysku ……….27
3.3. Obniżenie zużycia oleju silnikowego ……….27
3. 4. Układy doładowania ……….28
3. 5. Układy rozrządu ……….31
3. 6. Układ chłodzenia i wstępnego podgrzewania silnika ……….33
3. 7. Układy recyrkulacji spalin ……….37
3. 8. Spalanie mieszanek homogenicznych ……….40
3. 9. Stopień sprężania ……….40
3. 10. Turbina mocy ……….41
3. 11. Filtry cząstek stałych ……….42
3.11.1. FAP – filtry cząstek stałych firmy Peugeot. ……….52
3.11.2. Kieszeniowy filtr cząstek stałych typu Bosch ……….55
3.11.3. CSF – filtry cząstek stałych firmy VW i Audi ……….56
3.11.4. Układ filtracji cząstek stałych z dodatkiem do paliwa firmy VW ……….58
3.11.5. Filtry cząstek stałych firmy BMW ……….58
3.11.6. System D-CAT koncernu Toyota ……….60
3.11.7. System CRT ……….62


Rozdział 3.
Reaktory katalityczne stosowane w silnikach o zapłonie samoczynnym

4.1. Reaktory katalityczne – budowa i zasada działania ……….65
4.2. Porównanie reaktorów z nośnikiem metalowym i ceramicznym ……….72
4.3. Współczesne systemy i reaktory katalityczne stosowane do silników o zapłonie samoczynnym ……….73
4.3.1.Reaktor katalityczny utleniający ……….74
4.3.2.Reaktor katalityczny typu SCR ……….75
4.3.3. System SCR-AC………. 80
4.4. Plazmowe i mikrofalowe oczyszczanie spalin ……….81
4.5. Kompleksowe układy oczyszczania spalin silników o zapłonie samoczynnym ……….82


Rozdział 4.
Dobór dopalacza katalitycznego do silnika o zapłonie samoczynnym o pojemności 2 dm3

5.1. Metody modelowania reaktorów katalitycznych ……….85
5.2. Modele w programie Diesel-RK ……….90
5.3. Zestawienie emisji dwutlenku węgla dla silników o pojemności 2.0 dm3 oferowanych przez markę Volkswagen………. 97


Rozdział 5.
Tendencje rozwojowe ……….98

Podsumowanie i wnioski………. 101
Literatura ……….102

Pobierz, wysyłając SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod :

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF/DOCX", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto