Kompetencja komunikacyjna ucznia jąkającego się – studium przypadku.


Wstęp………. 5

Rozdział I.
Jąkanie jako jedno z zaburzeń mowy

1. Wyjaśnienie terminologiczne ………. 8
2. Rodzaje oraz rozwój jąkania ………. 12
3. Objawy jąkania ………. 14
4. Zagadnienia etiologiczne dotyczące jąkania ………. 15
5. Terapia jąkania ………. 18
6. Metody i programy terapeutyczne ………. 20
7. Poziom kompetencji komunikacyjnej osoby jąkającej się ………. 23


Rozdział II.
Metodologiczna charakterystyka badań własnych

1. Cel badań ………. 25
2. Problemy badawcze ………. 26
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………. 27
4. Organizacja i przebieg badań ………. 35


Rozdział III.
Wynki badań własnych

1. Charakterystyka osoby badanej ………. 37
1. 1 Identyfikacja problemu ………. 37
1. 2 Geneza i dynamika zjawiska ………. 38
1. 3 Znaczenie problemu ………. 39
1. 4 Charakterystyka środowiska rodzinnego ………. 40
2. Aktualna sytuacja osoby badanej ………. 41
2. 1 Trudności i osiągnięcia badanego ………. 41
2. 2 Stosunek badanego do rówieśników i nauczycieli ………. 43
2. 3 Poziom kompetencji komunikacyjnej ………. 44
2. 4 Charakterystyka zachowania w sytuacjach społecznych ………. 45
2. 5 Formy aktywności w wolnym czasie osoby badanej ………. 46
2. 6 Wpływ indywidualnych cech badanego (inteligencja, zdolności specjalne, dojrzałość społeczna) na organizowanie czasu wolnego ………. 47
2. 7 Rola rodziny w usprawnianiu i wychowaniu ………. 49
3. Sugestie do pracy z badanym uczniem ………. 50
3. 1 Propozycje terapii ………. 51
3. 2 Wskazania do pracy w szkole ………. 55
3. 3 Wskazania do pracy w domu ………. 56


Zakończenie ………. 57
Literatura ………. 58
Aneks ………. 60


Aby pobrać, wyślij SMS o treści FOR.PRACA pod numer 92505

Wpisz otrzymany kod

Po wpisaniu kodu, kliknij "Pobieram PDF", pobieranie rozpocznie się automatycznie

Koszt 25 zł netto | 30,75 zł brutto