Komunikacja interpersonalna dziecka z zaburzeniem w rozwoju – studium przypadku.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp ………. 4

Rozdział I.
Komunikacja interpersonalna i jej zaburzenia w świetle literatury pedagogicznej i psychologicznej

1. Komunikacja interpersonalna – wyjaśnienie pojęcia ………. 6
2. Formy komunikacji interpersonalnej ………. 9
3. Znaczenie aktów niewerbalnych w komunikacji ………. 13
4. Bariery w procesie komunikowania ………. 17
5. Efektywna komunikacja interpersonalna ………. 25


Rozdział II.
Metodologiczna charakterystyka badań własnych

1. Cel badań ………. 27
2. Problemy badawcze ………. 29
3. Metody, techniki i narzędzia badawcze ………. 30
4. Organizacja w przebieg badań ………. 44


Rozdział III.
Wyniki badań własnych

1. Charakterystyka osoby badanej ………. 46
1.1. Opis i analiza zaburzeń badanego ………. 46
1.1.1. Dysleksja, dysgrafia i dysortografia ………. 48
1.2. Charakterystyka środowiska rodzinnego ………. 50
1.3. Historia życia badanego ………. 52
1.3.1. Stan i rozwój w pierwszych latach życia ………. 52
1.3.2. Kariera szkolna ………. 53
1.4. Aktualna sytuacja badanego ………. 53
1.4.1. Trudności i osiągnięcia ………. 53
1.4.2. Stosunek do rówieśników i nauczycieli ………. 56
1.4.3. Poziom kompetencji komunikacyjnych ………. 58
1.4.4. Charakterystyka zachowania badanego w sytuacjach społecznych ………. 59
1.4.5. Rola rodziny w usprawnianiu i wychowaniu ………. 60
2. Sugestie do pracy korekcyjnej z badanym ………. 62
2.1. Wskazania do pracy w szkole ………. 63
2.2. Wskazania do pracy w domu ………. 64


Zakończenie ………. 66
Literatura
Aneks