Konstruowanie pojęć przyrodniczych w edukacji wczesnoszkolnej dziecka

11 października 2020 0 Przez administrator

Wstęp……… 3

Rozdział 1
Pojęcia przyrodnicze w edukacji wczesnoszkolnej dziecka

1.1 Wprowadzenie………5
1.2 Istota i podział pojęć………5
1.3 Co to jest pojęcie wg definicji zawartej w psychologii i pedagogice………8
1.4 Klasyfikacja pojęć ………11
1.5 Analiza nauczania podstawy programowej uczniów klas i – iii pod kątem występujących pojęć przyrodniczych. ………15
1.6 Konstruowanie pojęć zgodnie z modelem poznawania i rozumienia świata przez dziecko………29

Rozdział 2
Metodologia badań

2.1 Problem i cel badań ………33
2.2 Hipotezy badawcze ………35
2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze ………36
2.4 Teren i organizacja badań ………39

Rozdział 3
Analiza wyników badań własnych

3.1 Badania wstępne ………42
3.2.1 Analiza ilościowa………42
3.2.2 Analiza jakościowa ………45
3.2.3 Badania końcowe ………47
3.3.1 Analiza ilościowa ………47
3.3.2 Analiza jakościowa ………50
3.4 Porównanie wyników badań wstępnych i końcowych………51

Zakończenie: ………55
Spis ilustracji: ………56
Aneksy: ………58
Bibliografia: ………83