Koszty obsługi klienta na przykładzie firmy Rhenus Logistics

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Obsługa klienta – informacje ogólne

1.1. Pojęcie obsługi klienta………. 6
1.2. Logistyczna a marketingowa obsługa klienta………. 7
1.3. Elementy oraz mierniki obsługi klienta………. 10


Rozdział II
Koszty

2.1. Pojecie kosztu ……….17
2.2. Rodzaje kosztów w przedsiębiorstwie ……….19
2.3. Obliczanie kosztów w przedsiębiorstwie – przykład liczbowy………. 24


Rozdział III
Dane finansowe i obsługa klienta w firmie Rhenus Logistics

3.1. Ogólna charakterystyka firmy Rhenus Logistics ……….26
3.2. Transakcyjne i potransakcyjne elementy obsługi klienta w firmie RL ……….37
3.3. Analiza finansowa kosztów obsługi klienta w firmie RL………. 47


Zakończenie………. 50
Bibliografia………. 53
Spis tabel………. 55
Spis rysunków

Opis zawartości pracy:

Praca koncentruje się w głównej mierze na kosztach obsługi klienta oraz składa
się z wstępu, trzech rozdziałów oraz zakończenia pracy.

Rozdział pierwszy przedstawia definicję pojęcia obsługi klienta w wymiarze
logistycznym w przedsiębiorstwie. Ponadto rozdział zawiera opis różnic i cech
wspólnych pomiędzy logistyczną a marketingową obsługą klienta oraz rozważania na
temat elementów oraz mierników związanych z obsługą klienta.

Drugi rozdział ukazuje problematykę kosztów ponoszonych w
przedsiębiorstwie. Zawarty jest opis kosztów oraz rodzaje opłat i ogólnych kosztów
firmy. Na przykładzie liczbowym przedstawione jest obliczanie finansowe w obrębie
podstawowych wydatków.

W trzecim rozdziale przybliżono charakterystykę firmy Rhenus Logistics.
Opisano jej główne misje oraz strukturę organizacyjną. W dalszej części pracy
przedstawiono elementy transakcyjne i potransakcyjne w firmie Rhenus Logistics.
Końcowa część rozdziału zawiera analizę finansową ponoszonych kosztów obsługi
klienta w przedsiębiorstwie RL na podstawie raportu finansowego. Wszystkie
materiały zastosowane w tym rozdziale pochodzą z miejsca pracy autora.