Kształtowanie postaw proekologicznych w przedszkolu

10 listopada 2019 0 Przez administrator


Wstęp……….3

Rozdział 1
Istota edukacji ekologicznej

1.1. Pojęcie edukacji ekologicznej………. 5
1.2. Znaczenie edukacji ekologicznej w przedszkolu………. 7
1.3. Proces kształtowania świadomości ekologicznej………. 9
1.4. Postawy proekologiczne kształtowane w przedszkolu przez nauczycieli ……….10
1.5. Metody realizacji treści edukacji ekologicznej w przedszkolu ……….11
1.6. Wpływ rodziny w kształtowaniu postaw proekologicznych………. 18


Rozdział 2
Założenia metodologiczne badań własnych

2.1. Cel i przedmiot badań ……….21
2.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ……….21
2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 22
2.4. Dobór osób do badań ……….24
2.5. Teren badań ……….24


Rozdział 3
Analiza wyników badań

3.1. Opis badanej grupy ……….25
3.2. Metody pracy stosowane przez nauczycieli podczas kształtowania postaw proekologicznych………. 27
3.3. Zaangażowanie dzieci podczas zajęć kształtujących postawy proekologiczne………. 32
3.4. Formy aktywności kształtujące postawy proekologiczne………. 34
3.5. Postawy proekologiczne kształtowane u dzieci w przedszkolu………. 37


Zakończenie………. 39
Spis rycin ……….42
Spis tabel ……….43
Wykaz literatury ……….44
Aneks………. 47