Lean management w firmie logistycznej, na przykładzie XYZ

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział 1
Wybrane koncepcje i metody zarządzania oraz wady i zalety ich stosowania

1.1 Total Quality Management (TQM)……… 4
1.2 Reengineering……… 6
1.3 Benchmarking……… 8
1.4 Outsourcing ………11
1.5 Organizacja wirtualna ………13
1.6 Zarządzanie wiedzą ………16


Rozdział 2
Charakterystyka Lean Management

2.1 Geneza i istota Lean Management ………19
2.2 Kluczowe założenia Lean Management……… 20
2.3. Wybrane narzędzia i techniki Lean Management……… 25
2.4. Korzyści i zagrożenia wynikające z zastosowania Lean Management……… 36


Rozdział 3
Struktura XYZ i jego zadania

3.1 Cel, przedmiot i metody badań empirycznych ………37
3.2 Charakterystyka i rozwój XYZ ……… 37
3.3 Wyniki badań empirycznych ………39
3.4 Wnioski z badań ………57


Zakończenie ………59
Streszczenie ………60
Bibliografia ………62
Spis rysunków i tabel……… 63
Kwestionariusz ankiety……… 64

Opis zawartości pracy:

Celem pracy jest przedstawienie wybranych metod i koncepcji zarządzania.
Najważniejszą z nich jest lean management. Zostanie ona dokładnie przedstawiona, aby sprawdzić czy w firmie
XYZ implikowana koncepcja przynosi pożądane korzyści oraz czy firma stosuje się do kluczowych założeń lean managementu.
Badania empiryczne mają na celu sprawdzenie, czy XYZ po wdrożeniu koncepcji znacznie poprawiła swoją działalność, czy pojawiły się negatywne skutki oraz czy firma zamierza dalej implikować lean management, czy może poszukuje innej metody reorganizacji przedsiębiorstwa.
Niniejsza praca składa się z trzech rozdziałów, z których dwa pierwsze to część teoretyczna, a trzeci rozdział to część praktyczna.

Pierwszy rozdział opisuje wybrane koncepcje i metody zarządzania oraz wady i zalety ich stosowania.

Drugi rozdział zawiera opis koncepcji lean management, jej kluczowe założenia oraz wady i zalety jej stosowania.

Natomiast trzeci rozdział jest częścią praktyczną, która opisuje powstanie i rozwój XYZ, na podstawie badań ankietowych.