Wstęp
Rozdział I
Wybrane aspekty lęku w świetle literatury przedmiotu
1.1 Lęk, stres, strach – zagadnienia wstępne, próba definicji ………….6
1.2 Lęki – objawy i formy występowania………….7
1.3 Potencjalne przyczyny lęku …………. 12
1.3.1 Przedszkole i szkoła………….12
1.3.2 Telewizja………….16
1.4 Niektóre lęki u dzieci (w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym ………….18
1.4.1 Lęk przed porzuceniem ………….18
1.4.2 Kształtowanie się poczucia niskiej wartości………….21
1.5 Fobia szkolna………….24
1.6 Lęk a zachowania agresywne………….29
Rozdział II
Metodologiczne podstawy badań własnych
2.1 Przedmiot i cel badań…………. 32
2.2 Problemy i hipotezy badawcze ………….37
2.3 Zmienne zależne i niezależne i ich wskaźniki ………….41
2.4 Metody, techniki oraz narzędzia badawcze………….46
2.5 Teren i organizacja badań………….51
Rozdział III
Przyczyny, objawy i konsekwencje lęku uczniów w świetle wyników badań własnych………….54
3.1 Charakterystyka badanej grupy ………….54
3.2 Analiza i interpretacja wyników badań………….57
Rozdział IV
Podsumowanie. wnioski z badań………….72
Zakończenie………….76
Bibliografia………….78
Aneksy