Miejsce komputera w formach spędzania czasu wolnego przez uczniów miejskich szkół gimnazjalnych

24 marca 2022 0 Przez administrator


Wstęp………5

Rozdział I
Czas wolny w literaturze przedmiotu badań

1.1 Pojęcie czasu wolnego ………7
1.2 Z historii problematyki czasu wolnego ………10
1.3 Funkcje czasu wolnego……… 13
1.4 Główne formy spędzania czasu wolnego……… 15
1.4.1 Turystyka ………16
1.4.2 Sport……… 16
1.4.3 Środki masowego przekazu ………17
1.4.4 Teatry i filharmonie, wystawy i muzea ………19
1.4.5 Samokształcenie……… 20
1.4.6 Majsterkowanie i amatorstwo techniczne ………20
1.4.7 Kolekcjonerstwo……… 21
1.4.8 Aktywność społeczna ………21
1.5 Główne czynniki determinujące sposób spędzania czasu wolnego……… 22
1.6 Działania podejmowane przez rodziców, szkołę i instytucje wspomagające w zakresie organizacji spędzania czasu wolnego……… 23
1.7 Stan badań nad czasem wolnym……… 25

Rozdział II
Założenia metodologiczne badań własnych

2.1 Uzasadnienie wyboru tematu pracy licencjackiej ………28
2.2 Cele i przedmiot badań ………28
2.3 Problemy i hipotezy badawcze ………28
2.4 Metody, techniki i narzędzia badań……… 31
2.5 Charakterystyka badanego środowiska……… 32

Rozdział III
Czas wolny uczniów miejskiej szkoły gimnazjalnej w świetle badań empirycznych

3.1 Zainteresowania i główne formy spędzania czasu wolnego badanych uczniów ………36
3.2 Czynniki demograficzne różnicujące wybór form spędzania czasu wolnego ………40
3.3 Wiedza badanych uczniów na temat umiejętnego wykorzystania czasu wolnego ………42
3.4 Działania profilaktyczne rodziców, szkoły i instytucji wspomagających ………44
3.5 Miejsce komputera i środków masowego przekazu w formach spędzania wolnego czasu przez badaną młodzież……… 48
3.6 Pedagogiczny aspekt czasu wolnego ………50

Zakończenie i wnioski……… 52
Bibliografia……… 54
Spis tabel ………56
Spis wykresów……… 57
Aneks