Wstęp………3
Rozdział 1.
O grzeczności słów kilka
1.1. Ogólne definicje grzeczności………5
1.2. Grzeczność werbalna………6
1.3. Grzeczność niejęzykowa………10
Rozdział 2.
O komplementach i komplementowaniu………13
Rozdział 3.
Charakterystyka dziecka w młodszym wieku szkolnym………18
Rozdział 4.
Metodologiczne podstawy badań własnych………22
4.1. Cel, przedmiot, metoda badawcza………22
4.2. Charakterystyka szkoły………26
4.3. Charakterystyka zespołu klasowego.
Rozdział 5.
Interpretacja materiału ankietowego.
5.1 Komplement w definicjach………31
5.1.1. Pojęcie definicji i jej rodzaje………31
5.1.2. Uczniowskie definicje komplementu ………33
5.2. Komplementy dotyczące wyglądu zewnętrznego………36
5.3 Komplementy jako reakcja na dobre zachowanie………38
5.4 Powody użycia komplementów………40
5.5 Miejsce komplementów w życiu………42
5.6 Najczęściej komplementowane osoby………44
Uogólnienia wyprowadzone z analiz………46
Bibliografia………48
Aneks………50