Ocena skuteczności logistycznego zarządzania dostawami przesyłek na przykładzie Poczty Polskiej

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………….8

Rozdział 1.
Charakterystyka przesyłek

1.1. Rodzaje przesyłek pocztowych…………. 10
1.2. Rodzaje przesyłek kurierskich…………. 15

Rozdział 2.
Aspekty logistycznego zarządzania dostawami przesyłek.

2.1. Istota zarządzania logistycznego ………….18
2.2. Funkcje zarządzania logistycznego…………. 21
2.3. Logistyka przesyłek pocztowych ………….23
2.4. Logistyka w działalności publicznego operatora pocztowego…………. 28

Rozdział 3.
Podejścia do organizacji dostaw przesyłek według systemu preferencji klienta.

3.1. Organizacja i sposoby dostaw przesyłek ………….31
3.2. Preferencje klientów w dostawach przesyłek ………….40
3.3. Usługa kurierska Poczty Polskiej a wymagania klientów ………….44

Rozdział 4.
Analiza wykorzystywanych przez Pocztę Polską rozwiązań logistycznych podnoszących jej konkurencyjność.

4.1. Konkurencja na rynku usług pocztowych ………….47
4.2. Rozwiązania logistyczne podnoszące konkurencyjność Poczty Polskiej na rynku usług pocztowych…………. 50
4.2.1. Komplementacja usług pocztowych…………. 50
4.2.2. Dywersyfikacja pionowa w Poczcie Polskiej ………….55
4.2.3. Kody kreskowe ………….57
4.2.4. Poczta hybrydowa…………. 60
4.2.5. E – przesyłka nowa usługa Poczty Polskiej ………….63
4.3. Konkurencja na rynku usług kurierskich…………. 68
4.4. Rozwiązania logistyczne podnoszące konkurencyjność Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich…………. 74
4.4.1. Rozszerzenie działalności oraz rozwiązania logistyczne dla usługi EMS Pocztex…………. 74
4.4.2. System automatycznej identyfikacji przesyłek paczkowych z wykorzystaniem technologii RFID…………. 79

Rozdział 5.
Ocena skuteczności zarządzania logistycznego w dostawach przesyłek według przyjętych kryteriów.

5.1. Dostępność i terminowość usług Poczty Polskiej ………….84
5.2. Poczta Polska jako operator publiczny na tle konkurencji…………. 96
5.2.1. Analiza działalności operatora publicznego oraz rynku usług pocztowych…………. 96
5.2.2. Analiza porównawcza działalności operatorów niepublicznych i operatora publicznego w latach 2006 – 2009…………. 99
5.2.3. Ocena Poczty Polskiej i jej konkurentów ………….102

Wnioski ………….110
Literatura…………. 112
Spis ilustracji…………. 115
Spis tabel ………….117