Ocena skutecznosci logistycznego zarządzania dostawami przesylek na przykładzie Poczty Polskiej

25 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………….8

Rozdział 1.
Charakterystyka przesylek

1.1. Rodzaje przesylek pocztowych…………. 10
1.2. Rodzaje przesylek kurierskich…………. 15

Rozdział 2.
Aspekty logistycznego zarządzania dostawami przesylek.

2.1. Istota zarządzania logistycznego ………….18
2.2. Funkcje zarządzania logistycznego…………. 21
2.3. Logistyka przesylek pocztowych ………….23
2.4. Logistyka w działalności publicznego operatora pocztowego…………. 28

Rozdział 3.
Podejscia do organizacji dostaw przesylek wedlug systemu preferencji klienta.

3.1. Organizacja i sposoby dostaw przesylek ………….31
3.2. Preferencje klientów w dostawach przesylek ………….40
3.3. Usluga kurierska Poczty Polskiej a wymagania klientów ………….44

Rozdział 4.
Analiza wykorzystywanych przez Poczte Polska rozwiazan logistycznych podnoszacych jej konkurencyjnosc.

4.1. Konkurencja na rynku usług pocztowych ………….47
4.2. Rozwiazania logistyczne podnoszace konkurencyjnosc Poczty Polskiej na rynku usług pocztowych…………. 50
4.2.1. Komplementacja usług pocztowych…………. 50
4.2.2. Dywersyfikacja pionowa w Poczcie Polskiej ………….55
4.2.3. Kody kreskowe ………….57
4.2.4. Poczta hybrydowa…………. 60
4.2.5. E – przesylka nowa usluga Poczty Polskiej ………….63
4.3. Konkurencja na rynku usług kurierskich…………. 68
4.4. Rozwiazania logistyczne podnoszace konkurencyjnosc Poczty Polskiej na rynku usług kurierskich…………. 74
4.4.1. Rozszerzenie działalności oraz rozwiazania logistyczne dla usługi EMS Pocztex…………. 74
4.4.2. System automatycznej identyfikacji przesylek paczkowych z wykorzystaniem technologii RFID…………. 79

Rozdział 5.
Ocena skutecznosci zarządzania logistycznego w dostawach przesylek wedlug przyjetych kryteriów.

5.1. Dostepnosc i terminowosc usług Poczty Polskiej ………….84
5.2. Poczta Polska jako operator publiczny na tle konkurencji…………. 96
5.2.1. Analiza działalności operatora publicznego oraz rynku usług pocztowych…………. 96
5.2.2. Analiza porównawcza działalności operatorów niepublicznych i operatora publicznego w latach 2006 – 2009…………. 99
5.2.3. Ocena Poczty Polskiej i jej konkurentów ………….102

Wnioski ………….110
Literatura…………. 112
Spis ilustracji…………. 115
Spis tabel ………….117