Ocena systemu zarządzania pracownikami zgodna z wymaganiami Polskiej Nagrody Jakości na przykładzie przedsiębiorstwa XYZ sp. z o.o.

7 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie 4

Rozdział I.
Model i wymagania w zakresie zarządzania pracownikami w Polskiej Nagrodzie Jakości

1.1 Filozofia zarządzania jakością ………6
1.2 Pojęcie i zasady kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management) ………8
1.3 Konkurs Polskiej Nagrody Jakości ………12
1.3.1 Geneza i rozwój konkursu Polskiej Nagrody Jakości……… 12
1.3.2 Warunki przystąpienia do konkursu Polskiej Nagrody Jakości……… 13
1.3.3 Model znakomitości Polskiej Nagrody Jakości ………16
1.4 Kryteria oceny PNJ w zakresie zarządzania pracownikami……… 19
1.4.1 Wprowadzenie ………19
1.4.2 Filar III – zarządzanie pracownikami ………19
1.4.3 Filar VII – satysfakcja pracowników……… 24
1.4.4 Podsumowanie ………27

Rozdział II.
Charakterystyka przedsiębiorstwa XYZ sp. z o.o.

2.1 Ogólna prezentacja organizacji ………29
2.2 Asortyment produkcji ………30
2.3 Klienci, dostawcy, konkurenci ………32
2.4 Struktura organizacyjna ………32
2.5 Struktura zatrudnienia ………33
2.6 Cele i przedmiot działania przedsiębiorstwa XYZ ………36
2.7 System zarządzania przedsiębiorstwem ………37

Rozdział III.
Analiza systemu zarządzania pracownikami w XYZ zgodna z wymaganiami PNJ

3.1 Wprowadzenie ………39
3.2 Analiza kryterium III – zarządzanie pracownikami ………39
3.2.1 Metody rozwoju nowych pracowników ………39
3.2.2 Proces oceny pracowników ………41
3.2.3 Proces angażowania pracowników w doskonalenie działalności……… 46
3.2.4 Pełnomocnictwa i kompetencje przekazywane pracownikom ………48
3.2.5 Proces komunikacji kierownictwa z pracownikami ………51
3.2.6 Sposoby nagradzania pracowników ………52
3.3 Analiza kryterium VII – satysfakcja pracowników ………54
3.3.1 Wskaźniki satysfakcji pracowników ………54
3.3.2 Informacje dotyczące postrzegania przez pracowników różnych aspektów organizacji ………55
3.3.3 Porównywanie wyników analiz dotyczących satysfakcji pracowników z konkurencyjnymi przedsiębiorstwami ………56
3.3.4 Udostępnianie/wykorzystywanie danych dotyczących poziomu zadowolenia pracowników ………56
3.3.5 Wpływ uzyskanych wyników na systematyczną poprawę satysfakcji pracowników ………57
3.4 Podsumowanie – ocena punktowa modułów……… 57
3.5 Wyniki oceny systemu zarządzania pracownikami w przedsiębiorstwie XYZ ………60
3.5.1 Mocne strony przedsiębiorstwa ………60
3.5.2 Obszary wymagające poprawy ………61

Rozdział IV.
Propozycje usprawnienia systemu zarządzania pracownikami w badanym przedsiębiorstwie ………62

4.1 Usprawnienie systemu zarządzania pracownikami……… 62

Podsumowanie ………66
Spis tabel ………70
Bibliografia ………71