Oddziaływania wychowawcze współczesnych rodzin uczniów klas I-III.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………3

Rozdział I
Oddziaływania wychowawcze współczesnych rodzin uczniów klas I-III w świetle literatury przedmiotu.

1.1 Wyjaśnienia terminologiczne………5
1.2 Klasyfikacja i charakterystyka oddziaływań wychowawczych………7
1.3 Charakterystyka i klasyfikacja metod wychowaczych………9


Rozdział II
Charakterystyka dziecka w młodszym wieku szkolnym………14

2.1. Rozwój fizyczny dziecka………15
2.2.Rozwój społeczny i emocjonalny………15
2.3. Rozwój mowy………17


Rozdział III
Założenia metodologiczne badań własnych.

3.1 Cel badań………19
3.2 Problem i problematyka badawcza………19
3.3 Typ badań i hipotezy robocze………21
3.4 Zmienne i wskaźniki badawcze………23
3.5 Dobór metod, technik i narzędzi badania……… 26
3.6 Organizacja i teren badań………29


Rozdział IV
Oddziaływania wychowawcze współczesnych rodzin uczniów klas I-III w świetle badań własnych.

4.1. Metody wychowawcze we współczesnych sytuacjach wychowawczych w rodzinach uczniów klas I-III ………30
4.2. System oddziaływania wychowawczego w rodzinach uczniów klas I-III………34
4.2.1. Stosowanie oddziaływań wychowawczych ………34
4.2.2. Okoliczności i przyczyny oddziaływań wychowawczych ………34
4.3. Uwarunkowania oddziaływania wychowawczego rodziców uczniów klas I-III………37
4.3.1. Wykształcenie rodziców a stosowanie metod wychowawczych ………37
4.3.2. Płeć rodziców a częstotliwość stosowania metod wychowawczych ………41
4.3.3. Sytuacja materialna, a stosowanie metod wychowawczych ………44
4.3.4 Wielkość rodziny, a stosowanie metod wychowania ………44
4.4. Typowe błędy rodziców w stosowaniu metod wychowania dzieci w wieku wczesnoszkolnym………50


Wnioski i uogólnienia………53
Bibliografia………55
Spis tabel i wykresów………56
Aneks………57