Opinie rodziców dzieci sześcioletnich na temat obniżenia wieku szkolnego

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp

Rozdział I
Charakterystyka rozwoju dziecka 6 i 7 letniego

1.1. Rozwój fizyczny
1.2. Rozwój funkcji poznawczych
1.3. Rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych
1.4. Rozwój emocjonalno-społeczny


Rozdział II
Diagnoza oraz wspomaganie rozwoju w celu przygotowania do rozpoczęcia nauki w szkole

2.1. Diagnoza przedszkolna
2.2. Analiza gotowości do podjęcia nauki w szkole
2.3. Wspomaganie rozwoju oraz edukacji
2.3.1. Obszary funkcjonowania w szkole, które wymagają wspomagania
2.3.2. Cele wspomagania rozwoju dziecka przygotowywanego do rozpoczęcia nauki w szkole
2.3.3. Obszary wspomagania rozwoju dziecka przygotowywanego do rozpoczęcia nauki w szkole


Rozdział III
Założenia metodologiczne badań własnych

3.1. Przedmiot i cel badań
3.2. Problemy i hipotezy badawcze
3.3. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze
3.4. Teren i organizacja badań


Rozdział IV
Analiza i interpretacja przeprowadzonych badań

4.1. Charakterystyka grupy badawczej
4.2. Analiza i interpretacja wyników badań uzyskanych na podstawie ankiety


Wnioski
Bibliografia
Załączniki

Opis zawartości pracy:


Celem niniejszej pracy jest ustalenie jaka jest opinia rodziców na temat obniżenia wieku szkolnego.

Praca składa się z czterech rozdziałów.

Rozdział pierwszy stanowi charakterystyka rozwoju dziecka 6- i 7- letniego.
Opisano rozwój fizyczny, rozwój funkcji poznawczych, rozwój funkcji percepcyjno-motorycznych, rozwój emocjonalno-społeczny dzieci 6- i 7-letnich.

W kolejnym rozdziale omówiono diagnozę oraz wspomaganie rozwoju dzieci w celu przygotowania do nauki w szkole.
Opisano czym jest diagnoza szkolna.
Skoncentrowano się na analizie gotowości do podjęcia nauki w szkole oraz wspomaganiu i rozwoju dziecka.
Omówiono obszary funkcjonowania w szkole, które wymagają wspomagania, kierunek wspomagania rozwoju dziecka przygotowywanego do rozpoczęcia nauki w szkole
i obszary wspomagania rozwoju dziecka przygotowywanego do rozpoczęcia nauki w szkole.

W rozdziale trzecim przedstawiono założenia metodologiczne badań własnych. Sformułowano cel badań oraz problemy badawczy.
Wybrano odpowiednią metodę badawczą i odpowiadające jej: technikę i narzędzie badawcze.

Ostatni rozdział stanowi analiza i interpretacja przeprowadzonych badań.

Pracę zakończono wnioskami.