Organizacja czasu wolnego przez rodziców dzieciom w klasach I-III

29 listopada 2021 0 Przez administrator


Wstęp…………4
Część pierwsza – założenia teoretyczne…………6

Rozdział I
Istota czasu wolnego

1. Wyjaśnienie terminu czas wolny oraz terminów pochodnych…………7
2. Cechy i funkcje czasu wolnego…………16
3. Formy spędzania czasu wolnego…………19
4. Wzory spędzania i kultura czasu wolnego…………30
5. Pedagogika czasu wolnego i wychowanie do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego…………35

Rozdział II
Środowiska organizujące czas wolny dzieciom

1. Pojecie środowiska, środowisk lokalnych i wychowawczych oraz organizatora czasu wolnego…………40
2. Rodzina jako podstawowa instytucja warunkująca wychowanie do czasu wolnego…………45
3. Szkoła jako intencjonalne środowisko wychowawcze organizujące dzieciom zajęcia pozalekcyjne…………51
4. Środowiska pozaszkolne organizujące dzieciom zajęcia w czasie wolnym…………55

Rozdział III
Metodologiczne podstawy badań

I. Przedmiot, cele i typologia badań…………60
II. Problemy badawcze i hipotezy robocze…………65
III. Zmienne i ich wskaźniki…………69
IV. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………73
V. Próba badawcza i charakterystyka terenu badań…………79
VI. Organizacja badań i charakterystyka badanej populacji…………82

Rozdział IV
Analiza badań własnych

I. Zainteresowanie rodziców organizacją czasu wolnego swoim dzieciom…………88
II. Organizacja czasu wolnego dzieciom a miejsce zamieszkania…………96
III. Organizacja czasu wolnego dzieciom a wykształcenie rodziców…………117
IV. Organizacja czasu wolnego dzieciom a styl wychowania preferowany przez rodziców…………130

Podsumowanie ogólne i wnioski końcowe…………138
Spis tabel…………140
Spis wykresów…………143
Literatura wykorzystana w pracy…………144
Aneks…………149