Organizacja oparta na wiedzy jako forma budowania konkurencyjności na przykładzie Toyoty

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………2

Rozdział I
Zarządzanie wiedzą w organizacjach

1.1. Wiedza jako przedmiot zarządzania w przedsiębiorstwie ………4
1.2. Geneza i istota koncepcji zarządzania wiedzą……… 9
1.3. Podstawowe podejścia w zarządzaniu wiedzą……… 15
1.4. Strategiczny wymiar zarządzania wiedzą ………21


Rozdział II
Metody i techniki zarządzania wiedzą

2.1. Istota metod i technik w systemie zarządzania wiedzą oraz ogólna procedura ich wdrożenia ………27
2.2. Metody zorientowane na zarządzanie kapitałem ludzkim ………35
2.3. Technologie informacyjne jako narzędzia wspierające zarządzanie wiedzą……… 41
2.4. Metodyka szacowania wiedzy i zarządzania wiedzą ………46


Rozdział III
Aspekty konkurencyjności przedsiębiorstwa

3.1. Fundamenty konkurencyjności organizacji……… 53
3.2. Wymiary konkurencyjności przedsiębiorstwa ………59
3.3. Źródła kreowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa ………65
3.4. Mierniki oceny konkurencyjności ………75


Rozdział IV
Analiza konkurencyjności firmy Toyota w świetle realizowanej przez nią strategii zarządzania wiedzą

4.1. Historia i profil działalności firmy Toyota……… 80
4.2. Realizacja zasad zarządzania wiedzą w firmie Toyota……… 85
4.3. Konkurencyjność Toyoty na rynku motoryzacyjnym……… 94


Zakończenie ………111
Bibliografia………113
Spis tabel………121
Spis rysunków ………122