Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Znaczenie babci w wychowaniu dzieci

Przez administrator

Wstęp ………..3 Rozdział I Funkcjonowanie rodziny w świetle literatury. 1.1.Pojęcia rodziny………..5 1.2. Funkcje rodziny………..7 1.3. Typologia rodziny………..12 1.4 Przemiany rodziny na przestrzeni wieków………..14 Rozdział II Babcia w rodzinie w świetle literatury. 2.1. Rola babci w rodzinie………..17 2.2. Wartości wnoszone do rodziny przez dziadków………..18 2.3. Więzi uczuciowe między dziadkami a wnukami………..21 2.4. Rola babci w wychowaniu wnuków………..24 Rozdział III Założenia metodologiczne badań własnych. 3.1. Cel i przedmiot pracy………..27 3.2. Problemy i hipotezy badawcze………..28 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………..31 3.4. Charakterystyka terenu i grupy badawczej………..36 Rozdział IV Analiza badań własnych. 4.1. Wyniki badań własnych. 4.2. Spędzanie czasu wolnego wnuków z babcią………..37…

Ochrona praw dziecka w świetle regulacji prawa polskiego i międzynarodowego

Przez administrator

Wstęp………..5 Rozdział I Prawa dziecka – zagadnienia wprowadzające 1.1. Definicja pojęcia dziecko ………..8 1.2. Definicja pojęcia „Prawa dziecka”……….. 11 1.3. Kształtowanie się koncepcji ochrony praw dziecka……….. 14 1.4. Prawa dziecka, jako szczególna kategoria praw człowieka ………..19 Rozdział II Ochrona praw dziecka w świetle prawa polskiego 2.1. Istota ochrony praw dziecka w prawie polskim ………..22 2.2. Podstawy ochrony praw dziecka w prawie polskim………… 24 2.3. Polskie instytucje i organizacje stojące na straży praw dziecka ………..32 Rozdział III Ochrona praw dziecka w świetle prawa międzynarodowego 3.1. Istota ochrony praw dziecka w prawie międzynarodowym……….. 39 3.2. Podstawy ochrony praw dziecka w prawie międzynarodowym………..…

Macierzyństwo nieletnich jako problem społeczny

Przez administrator

Wstęp…………3 Rozdział I Macierzyństwo, jako ważny aspekt życia kobiety. 1. Definicja macierzyństwa…………6 2. Rola społeczna kobiety – matki…………13 3. Trudne macierzyństwo. …………18 Rozdział II Macierzyństwo nieletnich matek 1. Zjawisko nieletnich matek w świetle literatury…………26 2. Status prawny małoletnich matek…………31 3. Przyczyny wczesnego macierzyństwa…………35 4. Konsekwencje młodocianego macierzyństwa …………43 Rozdział III Wsparcie macierzyństwa nieletnich matek 1. Profilaktyka uniwersalna jako podstawowe wsparcie młodzieży…………55 2. Profilaktyka selektywna – programy wspomagające prawidłowy rozwój osobom zagrożonym zachowaniami ryzykownymi…………60 3. Profilaktyka zalecana jako konieczna forma pomocy jednostkom…………62 Zakończenie…………71 Bibliografia…………72 Spis rysunków…………73 Spis tabel…………79

Kształtowanie zainteresowań u dzieci w wieku przedszkolnym

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Charakterystyka okresu przedszkolnego 1.1 Rozwój fizyczny dziecka w wieku przedszkolnym 1.2 Rozwój poznawczy dziecka w wieku przedszkolnym 1.3 Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym 1.4 Rozwój społeczny dziecka w wieku przedszkolnym Rozdział 2 Rozwój i kształtowanie zainteresowań u dzieci w wieku przedszkolnym w świetle literatury 2.1 Koncepcja zainteresowań – charakterystyka 2.2 Czynniki edukacyjne wspierające kształtowanie się zainteresowań 2.3 Metody i formy pracy z dzieckiem stymulujące kształtowanie zainteresowań 2.4 Rola nauczyciela w formowaniu zainteresowań i zdolności u dzieci Rozdział 3 Metodologia badań własnych 3.1 Przedmiot i cel badań 3.2 problemy i hipotezy badawcze 3.3 Metody, techniki i narzędzia…

Spostrzeganie przejawów agresji przez uczniów klas początkowych

Przez administrator

Wstęp……… 5 Rozdział 1. Problematyka agresji w świetle literatury 1.1. Definiowanie agresji i przemocy 1.2. Rodzaje i formy agresji ……… 12 1.3. Przegląd badań nad agresją i przemocą w Polsce ……… 17 1.4. Przyczyny zachowań agresywnych ……… 19 1.4.1. Cechy indywidualne ……… 25 1.4.2. Wychowanie i prawidłowy rozwój a agresja ……… 26 1.4.3. Obserwacja oraz osobiste doświadczenia przemocy ……… 27 1.4.4. Środki masowego przekazu – informacje o przemocy ……… 27 1.4.5. Niewłaściwe postawy rodzicielskie ……… 30 1.4.6. Patologizacja życia rodzinnego i negatywne autorytety ……… 31 1.4.7. Przyczyny agresji w szkole ……… 33 Rozdział 2. Teorie zachowań agresywnych 2.1. Podejście biologiczne…

Osobowościowe uwarunkowania preferencji seksualnych osób chorych na cukrzycę

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Teoretyczny kontekst problematyki badawczej. 1.1 Istota cukrzycy, psychospołeczne problemy osób chorych na cukrzycę………..5 1.2 Seksualność, preferencje seksualne………..15 1.3 Osobowość………..29 Rozdział II Metodologiczne podstawy badań własnych. 2.1 Cel badań i problematyka badawcza………..45 2.2 Zastosowana metoda, techniki i narzędzia badawcze………..47 2.3 Zmienne i ich wskaźniki………..51 2.4 Organizacja i przebieg badań………..52 2,5 Charakterystyka badanych osób………..54 Rozdział III Prezentacja wyników badań. 3.1 Preferencje seksualne u osób chorych na cukrzycę………..65 3.2 Cechy osobowości dominujące u osób chorych na cukrzycę………..76 Podsumowanie i wnioski końcowe………..93 Bibliografia………..96 Aneks………..100

Zjawisko chuligaństwa – zagrożenie, czy problem?

Przez administrator

Wstęp 1. Chuligan – kim dzisiaj jest? Subkultura czy zorganizowana grupa przestępcza? 2. Źródła chuligaństwa. 3. Czynniki powiązane z chuligaństwem. Następstwa chuligaństwa – alkoholizm, narkotyki, przestępczość zorganizowana. 4. Przeciwdziałanie chuligaństwu

Kultura pedagogiczna rodziców w środowisku wiejskim

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Rodzina jako grupa społeczno- wychowawcza 1.Pojęcie rodziny 2.Świadomość wychowawcza rodziców 3.Funkcje rodziny 4.Metody wychowawcze w rodzinie Rozdział II Kultura pedagogiczna rodziców 1.Pojęcie kultury pedagogicznej 2.Struktura kultury pedagogicznej 3.Model kultury pedagogicznej 4.Rzeczywisty stan kultury pedagogicznej w literaturze przedmiotu Rozdział III Metodologia badań własnych 1.Cel, przedmiot, problemy i hipotezy badawcze 2.Metody i techniki badawcze zastosowane w pracy 3.Organizacja badań oraz charakterystyka terenu badanych Rozdział IV Analiza wyników badań 1. Świadomość pedagogiczna rodziców 2. Współpraca rodziców ze szkołą 3. Zaspokajanie potrzeb emocjonalnych, materialnych i społecznych dziecka Zakończenie Bibliografia

Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym – studium przypadku

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym literaturze przedmiotu 1.1 Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.1 Rozwój fizyczny dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.2 Rozwój emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym 1.1.3 Rozwój społeczny dziecka w wieku przedszkolnym 1.2 Relacje w grupie przedszkolnej Rozdział 2 Pojęcie agresji w literaturze przedmiotu 2.1 Pojęcie agresji 2.2 Teorie agresji 2.3 Rodzaje i formy agresji 2.4 Czynniki sprzyjające powstawaniu agresji 2.5 Metody przeciwdziałania agresji Rozdział 3 Podstawy metodologii badań 3.1 Przedmiot i cel badań 3.2 Problemy badawcze 3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.4 Organizacja i przebieg badań Rozdział 4 Zachowania agresywne u dzieci w…

Agresja i przemoc wśród dzieci w klasach 4-6 szkoły podstawowej

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Podstawowe ustalenia terminologiczne 1.1 Pojęcie agresji………..4 1.2 Rodzaje agresji………..6 1.3 Pojęcie przemocy………..7 1.4 Źródła przemocy u dzieci i ich uwarunkowania………..8 1.5 Przemoc i agresja, a przestępczość nieletnich………..10 1.6 Hipotetyczne przyczyny agresji i przemocy wśród dzieci………..11 Rozdział II Agresja i przemoc w środowisku dzieci 2.1 Możliwości przeciwdziałania agresji i przemocy wśród dzieci………..15 2.2 Płeć i środowisko społeczne a agresja dziewcząt i chłopców………..15 2.3 Patologie społeczne występujące wśród dzieci w klasach 4-6 szkoły podstawowej………..17 Rozdział III Wyniki badań własnych 3.1 Charakterystyka próby badawczej………..21 3.1.1 Płeć ankietowanych………..21 3.1.2 Wiek ankietowanych………..21 3.2 Badani jako świadkowie przemocy………..22 3.3 Badanie jako ofiary przemocy………..22…

Zabawy i pasje edukacyjne dzieci w wieku przedszkolnym

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Właściwości rozwojowe dzieci w wieku przedszkolnym 1. Periodyzacja rozwoju 2. Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym 3. Rozwój fizyczny i motoryczny 4. Rozwój poznawczy 5. Rozwój społeczny 6. Osobowość Rozdział 2 Edukacja przedszkolna w polskim systemie oświatowym 1. Podstawa programowa wychowania przedszkolnego 2. Metody i zasady pracy w przedszkolu Rozdział 3 Zabawa w życiu dziecka w wieku przedszkolnym 1. Poglądy na temat zabawy 2. Klasyfikacje zabaw Rozdział 4 Uczenie się 1. Poglądy na temat uczenia się 2. Klasyfikacje uczenia się 3. Motywy uczenia się Rozdział 5 Zainteresowanie – fundament pasji 1. Poglądy na temat zainteresowań 2. Badanie…

Rodzina a postawy wychowawcze

Przez administrator

Rodzina a postawy wychowawcze – Gotowe wzory i przykładowe prace: magisterskie, licencjackie, inżynierskie, dyplomowe. – PraceDyplomowe.edu.pl™

Osoby niepełnosprawne intelektualnie w opiniach studentów XYZ

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Niepełnosprawność intelektualna w świetle literatury przedmiotu 1.1. Rys historyczny wyobrażeń na temat niepełnosprawności intelektualnej…………6 1.2. Istota niepełnosprawności intelektualnej w świetle literatury…………10 1.3. Formy i przyczyny niepełnosprawności intelektualnej…………13 1.4. Psychospołeczne dylematy osób niepełnosprawnych intelektualnie…………18 Rozdział II Stosunek społeczeństwa względem niepełnosprawności 2.1. Postawy niepełnosprawnych wobec własnej niepełnosprawności …………25 2.2. Stanowisko społeczeństwa względem osób niepełnosprawnych intelektualnie…………29 2.3. Środowisko społeczne a osoby niepełnosprawne intelektualnie…………34 Rozdział III Metodologia badań własnych 3.1. Przedmiot i cel badań…………38 3.2. Problemy i hipotezy badawcze…………39 3.3. Zmienne i ich wskaźniki…………43 3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………44 3.5. Organizacje badań, przebieg i dobór próby badawczej…………49 Rozdział IV Osoby…

Funkcjonowanie w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego agresję werbalną.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Teoretyczne podstawy pracy. 1. Definicyjne ujęcia agresji i jej rodzaje ………..5 2. Przyczyny agresji dzieci w wieku przedszkolnym ………..13 3. Działania przedszkola podejmowane w celu przeciwdziałania zachowaniom agresywnym ………..19 Rozdział II Metodologiczne podstawy badań własnych. 1. Przedmiot i cel badań ………..25 2. Problemy badawcze……….. 26 3. Hipotezy badawcze ………..28 4. Zmienne i ich wskaźniki……….. 30 5. Metody techniki i narzędzia badawcze……….. 32 6. Charakterystyka terenu badań i próby badawczej……….. 39 Rozdział III Analiza wyników własnych. 1. Pozycja w grupie dziecka zachowującego się agresywnie………..41 2. Ocena zachowań własnych dziecka agresywnego………..44 3. Działania nauczyciela mające na celu niwelowanie zachowań…

Przemoc w rodzinie. Analiza pedagogiczna

Przez administrator

Wstęp………..6 Rozdział 1 Problematyka przemocy w rodzinie w literaturze przedmiotu 1.1. Definicje przemocy w rodzinie……….. 8 1.2. Przyczyny, rodzaje i skutki przemocy w rodzinie ………..10 1.3. Stadia przemocy……….. 16 1.4. Ofiary przemocy w rodzinie……….. 20 1.5. Formy pomocy i przeciwdziałania premocy w rodzinie……….. 23 Rozdział 2 Opis badań własnych 2.1. Cel, problem oraz hipotezy badawcze……….. 33 2.2. Techniki stosowane w badaniach ………..35 2.3. Charakterystyka osób badanych……….. 37 Rozdział 3 Problemy przemocy w rodzinie 3.1. Problemy wystepujące w rodzinie……….. 43 3.2. Rodzaje i ofiary przemocy……….. 49 3.3. Analiza wywiadów ………..55 3.4. Wnioski ………..56 Zakończenie……….. 58 Ankieta……….. 61 Bibliografia……….. 64 Spis tabel…

Bezdomność wybór czy konieczność?

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Wokół problematyki patologii społecznej 1.1. Analiza pojęcia. 1.2. Rodzaje patologii społecznej. 1.3. Przyczyny patologii społecznej. 1.4. Sposoby zapobiegania patologii społecznej. Rozdział 2 Bezdomność jako problem społeczny 2.1. Analiza pojęcia. 2.2. Rodzaje i postaci bezdomności. 2.3. Przyczyny bezdomności. 2.4. Obraz osoby bezdomnej. 2.5. Opieka państwa nad osobami bezdomnymi. Rozdział 3 Podstawy metodologiczne badań własnych 3.1. Przedmiot i cele badań. 3.2. Problemy i hipotezy badawcze. 3.3. Zmienne i wskaźniki. 3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze. 3.5. Charakterystyka terenu badań i badanej populacji. 3.6. Organizacja i przebieg badań. Rozdział 4 Analiza wyników badań własnych 4.1. Wprowadzenie do analizy wyników badań…

Przemoc uczniów wobec nauczycieli

Przez administrator

Wstęp……….6 Rozdział I 1.1 Swoboda, przymus i przemoc w wychowaniu 1.2 Wychowanie liberalne i konserwatywne ……….10 1.3 Pojęcie i rodzaje przemocy ……….17 Rozdział II 2.1 Przemoc w szkole. 2.2 Kryzys w edukacji szkolnej w okresie transformacji ustrojowej……….15 2.3 Charakterystyka przestrzeni fizycznej szkoły………. 2.4 Nauczyciel, a proces wychowania uczniów……….23 2.5 Przemoc uczniów wobec personelu szkolnego ……….25 2.6 Przyczyny przemocy w środowisku szkolnym………. 2.7 Psychospołeczne skutki przemocy w edukacji szkolnej ……….22 Rozdział III 3 Metodologia badań własnych. 3.1 Przedmiot i cel badań……….33 3.2 Problemy badawcze ……….33 3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze……….34 3.4 Charakterystyka terenu badań……….35 3.5 Organizacja i przebieg badań……….36 3.6…

Przyczyny zażywania narkotyków przez młodzież szkół ponad gimnazjalnych

Przez administrator

Wstęp ………… 3 Rozdział 1 Zjawisko narkomanii oraz terminologia z nią związana 1.1. Istota zjawiska narkomanii …………5 1.2. Początki zjawiska narkomanii …………10 Rozdział 2 Charakterystyka wybranych środków odurzających 2.1. Substancje wziewne …………18 2.2. Konopie indyjskie …………20 2.2.1. Marihuana …………20 2.2.2. Haszysz …………21 2.3. Opium i jego pochodne …………23 2.3.1. Morfina …………24 2.3.2. Heroina …………25 2.3.3. Brown sugar …………27 2.3.4. „Kompot” – Polska heroina …………28 2.4. Psychostymulanty …………29 2.4.1. Amfetamina …………29 2.4.2. Ekstazy …………30 2.4.3. Kokaina …………32 2.4.4. Crack …………34 2.5. Środki halucynogenne …………35 2.5.1. L.D. …………35 2.5.2. Psylocybina – grzyby halucynogenne …………37 2.5.3 Meskalina …………38 2.6. Leki …………38 2.6.1. Barbiturany…

Przyczyny zachowań agresywnych dziecka przedszkolnego w opinii nauczycieli

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział I Zjawisko agresji w świetle literatury przedmiotu 1.1. Agresja- definicja zjawiska…….. 4 1.2. Przejawy i formy zachowań agresywnych dzieci…….. 7 1.3. Profilaktyka zachowań agresywnych ……..11 Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1. Uzasadnienie wyboru tematu……..14 2.2. Cel i przedmiot badań…….. 14 2.3. Problemy badawcze i hipotezy…….. 15 2.4. Metody, narzędzia i techniki badawcze…….. 17 2.5. Charakterystyka badanej grupy i przebieg badań…….. 21 Rozdział III Zjawisko agresji w świetle wyników badań własnych 3.1. Częstotliwość, rodzaje i formy agresji wśród dzieci…….. 23 3.2. Przyczyny agresji wśród dzieci…….. 29 3.3. Reakcja nauczyciela na agresje i profilaktyka szkolna…….. 38 3.4. Wnioski i postulaty…

Metody wychowawcze preferowane przez rodziców uczniów klas I-III

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Rodzina, jako środowisko wychowawcze dzieci 1.1. Definicje rodziny i środowiska wychowawczego 1.2. Modele i funkcje rodziny 1.3. Zadania wychowawcze rodziny 1.4. Rola rodziny w życiu dziecka Rozdział II Metody wychowawcze w świetle literatury przedmiotu 2.1. Definicje metod wychowawczych 2.2. Klasyfikacja i charakterystyka metod wychowawczych 2.3. Teorie wychowania 2.4. Skuteczność metod wychowawczych Rozdział III Metodologiczne założenia badań 3.1. Cel i przedmiot badań 3.2. Problemy i hipotezy badawcze 3.3. Zmienne i wskaźniki 3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze 3.5. Charakterystyka terenu badań i grupy badawczej Rozdział IV Metody wychowawcze rodziców dzieci klas I-III w świetle badań własnych Zakończenie Bibliografia…

Zjawisko stresu i wypalenia zawodowego w opinii pracowników socjalnych MOPS

Przez administrator

Wstęp………5 Rozdział I Praca socjalna jako szczególny rodzaj pomocy społecznej 1.1. Definicja pracy socjalnej – w świetle literatury naukowej ………8 1.2. Role i zadania pracownika socjalnego……… 14 1.3 Asystent rodziny – wsparcie dla rodzin z dysfunkcją……… 19 1.4. Pracownik socjalny a regulacje prawne ………27 Rozdział II Zjawisko stresu i wypalenia zawodowego w świetle definicji i literatury przedmiotu 2.1. Stres ………33 2.1.1. Pojęcie stresu w literaturze przedmiotu. (Definicja i rodzaje stresu) ………33 2.1.2. Fizjologia stresu ………35 2.1.3. Skutki stresu i ich wpływ na jakość pracy pracownika socjalnego. Przegląd literatury przedmiotu i dotychczasowych badań ………38 2.1.4. Ryzyko psychospołeczne jako element środowiska pracy,…

Mobbing w szkole podstawowej i gimnazjalnej ( na przykładzie zespołu szkół w Orchowie)

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I Istota mobbingu. 1.1. Wyjaśnienie pojęcia mobbingu. 1.2. Charakterystyczne cechy mobbingu. 1.3. Sprawcy mobbingu. 1.4. Charakterystyka ofiar mobbingu. Rozdział II Metodologia badań własnych. 2.1. Przedmiot i cele badań. 2.2. Problemy i hipotezy badawcze. 2.3. Zmienne. 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze. Rozdział III Analiza uzyskanych wyników badań. 3.1. Analiza ilościowa wyników badań. Zakończenie. Załączniki ankieta. Spis tabel i wykresów. Bibliografia.

Organizacja czasu wolnego wśród dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Organizacja czasu wolnego dziecka w świetle literatury przedmiotu badań 1.1. Pojęcie i funkcje wychowawcze czasu wolnego dziecka 1.2. Czynniki wpływające na ilość i jakość wykorzystywania czasu wolnego 1.3. Rekreacja ruchowa jako forma spędzania wolnego czasu Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1. Przedmiot i cele badań 2.2. Problemy i hipotezy robocze 2.3. Metody, techniki i narzędzia badań Rozdział III Sposoby spędzania wolnego czasu przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym – analiza wyników badań własnych 3.1. Czas wolny u dzieci w wieku wczesnoszkolnym 2.2. Sposoby spędzania wolnego czasu przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym 3.3. Spędzanie czasu wolnego przez dzieci w…

Współczesne samotne macierzyństwo i ojcostwo

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Rodzina jako podstawowa komórka społeczne 1. Obraz rodziny na przestrzeni wieków 2. Rodzina – definicje 3. Modele współczesnej rodziny 4. Funkcje i zadania rodziny Rozdział II Samotny ojciec, samotna matka 1. Rola matki w życiu dziecka 2. Rola ojca w życiu dziecka 3. Skutki braku ojca lub matki w życiu dziecka Rozdział III Metodologia badań 1. Cel i przedmiot badań 2. Problemy badawcze 3. Hipotezy badawcze 4. Metody techniki i narzędzia badawcze Rozdział IV Analiza badań własnych 1. Problemy samotnego rodzicielstwa 2. Świadomość skutków samodzielnego rodzicielstwa w stosunku do dziecka 3. Pomoc samotnym rodzicom Zakonczenie Bibliografia