Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Młodzi ludzie wobec starości

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Funkcjonowanie ludzi starszych w społeczeństwie w literaturze przedmiotu badań 1.1 Starość w literaturze przedmiotu – wyjaśnienie podstawowych pojęć 1.2 Ludzie wobec starości 1.3 Potrzeby i problemy ludzi starszych 1.4. Udział w życiu społeczno-kulturalnym 1.5. Osoby starsze w roli dziadków 1.6. Aktywność fizyczna Rozdział II Metodologiczne podstawy badań własnych 2.1. Cele i przedmiot badań 2.2. Problemy i hipotezy badawcze 2.3. Zmienne i wskaźniki 2.4. Metody , techniki i narzędzia badawcze 2.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby Rozdział III Analiza badań własnych Zakończenie Bibliografia Aneks

Uwarunkowania roli i pozycji społecznej dziecka w szkole

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Teoretyczne podstawy pracy 1.1. Pojęcia i definicje pozycji społecznej 1.2. Pozycja społeczna i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka w szkole 1.3. Wpływ rodziny i szkoły na rozwój społeczny dziecka 1.4. Przegląd badań nad pozycją społeczną Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1. Uzasadnienie wyboru tematu 2.2. Przedmiot i cel badań 2.3. Hipotezy badawcze 2.4. Problemy badawcze główne i szczegółowe 2.5. Zmienne i wskaźniki 2.6. Metody, techniki i narzędzia badawcze 2.7. Metody analizy statystycznej materiału empirycznego 2.8.Organizacja i przebieg badań Rozdział III Analiza wyników badań własnych 3.1. Charakterystyka badanej grupy 3.2. Analiza badań Zakończenie Bibliografia Aneks

Dziecko w wieku szkolnym (IV-VI) w sytuacji rozłąki migracyjnej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Rodzina jako środowisko wychowawcze dziecka 1. Historia rodziny 2. Definicja i struktura rodziny 3. Zadania i funkcje rodziny 4. Typologia rodziny Rozdział II Migracje – przyczyny i skutki 1. Definicja i przyczyny migracji 2. Eurosieroctwo 3. Znaczenie roli rodziców w życiu dzieci 4. Wpływ migracji rodziców na rozwój dziecka Rozdział III Metodologia badań 1. Cel i przedmiot badań 2. Problemy i hipotezy 3. Mtody techniki i narzędzia badawcze 4. Opis grupy badawczej 5. Opis terenu badań Rozdział IV Analiza badań własnych 1. Problemy dzieci w nauce w opinii nauczycieli 2. Problemy dzieci z rodzin migracyjnych w opinii…

Wulgaryzmy a grzeczność językowa uczniów szkół podstawowych.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Zagadnienia kultury języka 1.1 Kultura języka w życiu społeczeństwa i w szkole 1.2 Kultura języka dzieci i młodzieży 1.3 Wyjaśnienie pojęcia 'wulgaryzm’ 1.4 Grzeczność językowa Rozdział II Organizacja badań 2.1 Cel, problemy badawcze i narzędzia badawcze 2.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze 2.3 Organizacja i przebieg badań 2.4 Charakterystyka szkoły i badanej grupy Rozdział III Analiza wyników badań własnych 3.1 Stosunek uczniów szkół podstawowych do zachowań wulgarnych i grzeczności językowej Podsumowanie badań Wnioski Zakończenie Literatura Aneks Ankieta Spis tabel Streszczenie

Homo Faber. Pracoholizm w kontekście patologii społecznej czy pożądany model pracownika

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Pojęcie, źródła oraz klasyfikacja pracoholizmu 1.1. Pojęcie Homo Faber. 1.2. Pracoholizm – próba definicji oraz istota zjawiska 1.3. Charakterystyka i klasyfikacja osób dotkniętych problemem uzależniania od pracy. 1.4.Paralela pracownika optymalnego z pracoholikiem 1.5.Przyczyny, uwarunkowania oraz grupa ryzyka wystąpienia pracoholizmu 1.6.Częstotliwość występowania pracoholizmu oraz metody pomiaru. Rozdział II Wybrane aspekty uzależniania od pracy i ich destrukcyjny wpływ na życie. 2.1. Teoria pożądania pracy – work craving 2.2. Patologiczna forma pracoholizmu oraz fazy uzależnienia. 2.3. Konsekwencje nadmiernego zaangażowania w pracę zawodową Rozdział III Pożądany model pracownika w organizacji 3.1. Sytuacja pracownika oraz jego preferowany profil w organizacji. 3.2. Odniesienie…

Postać ludzka w rysunku dziecka w wieku przedszkolnym

Przez administrator

Wstęp………..7 Rozdział I Rysunek dziecka w wieku przedszkolnym 1.1 Pojęcie rysunku………..9 1.2 Rodzaje rysunków dziecka w wieku przedszkolnym………..11 1.3 Znaczenie rysunku dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym………..18 Rozdział II Źródła treści rysunków dziecka w wieku przedszkolnym 2.1 Zjawiska przyrodnicze w rysunku dziecka………..23 2.2 Treści społeczne w rysunku dziecka………..27 2.3 Wyobraźnia dziecka jako źródło treści zawartej w rysunku………..31 Rozdział III Postać człowieka w rysunku dziecka w wieku przedszkolnym 3.1 Fazy ewolucji postaci ludzkiej w rysunku dziecka………..37 3.2 Elementy postaci ludzkiej w rysunku dziecka………..42 3.3 Rysowanie postaci ludzkiej przez dziecko w wieku przedszkolnym, jako źródło jego rozwoju społeczno – moralnego i poznawania…

Sposoby spędzania czasu wolnego przez osoby w starszym wieku.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Starość w literaturze przedmiotu badań 1.1 Definicja i koncepcje starości 1.2 Proces starzenia się ludzi 1.3 Potrzeby i problemy ludzi starszych 1.4. Udział w życiu społeczno-kulturalnym 1.5. Aktywność fizyczna Rozdział II Istota czasu wolnego 2.1. Ustalenia terminologiczne w definiowaniu czasu wolnego 2.2. Funkcje czasu wolnego 2.3. Formy czasu wolnego seniorów 2.4. Badania nad czasem wolnym seniorów Rozdział III Metodologiczne podstawy badań własnych 3.1. Cele i przedmiot badań 3.2. Problemy i hipotezy badawcze 3.3. Zmienne i wskaźniki 3.4. Metody , techniki i narzędzia badawcze 3.5. Charakterystyka terenu badań i badanej próby Rozdział IV Analiza badań własnych 4.1. Sposoby…

Dziecko z afazją

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Rozwój mowy dziecka 1.1 Etapy rozwoju mowy Rozdział 2 Afazja dziecięca 2.1. Definicje afazji dziecięcej 2.2. Przyczyny afazji dziecięcej 2.3. Objawy afazji dziecięcej 2.4. Terapia logopedyczna dzieci z afazją Rozdział 3 Metodologia badań własnych 3.1 Przedmiot i cele badań 3.2 Problemy badawcze. 3.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze Rozdział 4 Analiza wyników badań własnych 4.1 Geneza i dynamika zjawiska 4.2 Diagnoza psychologiczno – pedagogiczna dziecka 4.3 Stan zdrowia dziecka 4.4 Rozwój umysłowy i fizyczny dziecka 4.5 Rozwój społeczno-emocjonalny dziecka 4.6 Analiza środowiska wychowawczego 4.7 Zasady postępowania terapeutycznego, wdrażanie oddziaływań Zakończenie Bibliografia Załączniki

Wykorzystanie e-learningu w edukacji.

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Rola i znaczenie e – edukacji 1.1 Media w procesie edukacji 1.2 Założenia e – edukacji. 1.3 Platformy cyfrowe. Rozdział 2 Wykorzystania platform cyfrowych w edukacji 2.1 Edukacja medialna, jako wiodący kierunek w e–edukacji. 2.2 Cyfrowe platformy a edukacja. 2.3 Biblioteka cyfrowa w edukacji. Rozdział 3 Platformy cyfrowe w zastosowaniu praktycznym 3.1 Stosowanie platform cyfrowych na przykładzie szkolnictwa wyższego 3.2 Dydaktyczne zalety platform. 3.3 Funkcje nauczania z użyciem platform Rozdział 4 Metodologia badań. 4.1 Przedmiot i cel badań. 4.2 Problemy i hipotezy badawcze. 4.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze. 4.4 Grupa badawcza i teren badań Rozdział 5…

Prawdopodobienstwo dysleksji u dzieci 6-letnich(część teoretyczna pracy)

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Rozwój psychofizyczny na etapie edukacji wczesnoszkolnej 1.1.Rozwój fizyczny. 1.2.Rozwój intelektualny 1.3.Rozwój emocjonalno – społeczny Rozdział 2 Trudności w nauce czytania i pisania 2.1 Definicja dysleksji 2.2 Czynniki wpływające na powstawanie dysleksji 2.3 Rozpoznawanie ryzyka dysleksji u dzieci Rozdział III Metodologia badań 3.1 Przedmiot i cel badań. Bibliografia.

Stres ucznia i nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Stres w ujęciu interdyscyplinarnym 1.1. Stres- ustalenia terminologiczne 1.2. Rodzaje stresu 1.3. Źródła stresu – stresory 1.3.1. Fizyczne czynniki stresu 1.3.2. Chronobiologiczne czynniki stresu 1.3.3. Psychologiczne czynniki stresu 1.3.4. Socjologiczne czynniki stresu 1.3.5. Praca jako źródło stresu 1.4. Reakcje człowieka na stres Rozdział II Zawód z misją i odpowiedzialnością a zjawisko stresu 2.1. Obowiązki, kompetencje i osobowość nauczyciela 2.2. Przyczyny stresu nauczycieli 2.3. Funkcjonowanie nauczyciei w warunkach stresu 2.4. Spocoby radzenia sobie ze stresem Rozdział III Uczeń w edukacji wczesnoszkolnej a stres szkolny 3.1. Prawa i obowiązki ucznia 3.2. Przyczyny stresu w grupie uczniowskiej 3.2.1. Przyczyny edukacyjne…

Wpływ rozwodu na dziecko

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Władza rodzicielska i prawne możliwości jej sprawowania 1.1. Piecza rodziców nad dzieckiem 1.2. Piecza rodziców nad stanem majątkowym dziecka 1.3. Prawa i obowiązki dziecka w stosunku do rodziców 1.4.Obowiązki rodziców wobec dziecka wynikające z innych praw niż władza rodzicielska Rozdział II Skutki rozwodu rodziców dla dziecka czyli funkcjonowanie rodziny rozbitej 2.1. Rozwód w rodzinie i powstanie rodziny rozbitej 2.2.Psychiczne konsekwencje rozwodu dla dziecka 2.3. Sieroctwo społeczne 2.4. Samotne macierzyństwo kobiet Rozdział III Prawne formy ingerencji instytucji państwowych w sprawowaną władzę rodzicielską wynikające z rozwodu 3.1. Pojęcie władzy rodzicielskiej i jej atrybuty 3.2.Ograniczenie władzy rodzicielskiej 3.3.Zawieszenie władzy rodzicielskiej…

Stan nawyków i wiedzy prozdrowotnej wśród młodzieży szkolnej

Przez administrator

1. Wstęp 1.1. Wprowadzenie……….3 1.2. Przegląd literatury……….4 2. Charakterystyka gminy i miasta Pionki 2.1. Podstawowe informacje dotyczące gminy i miasta Pionki………. 6 2.2. Infrastruktura turystyczno – rekreacyjna gminy i miasta Pionki ……….9 2.3. Tradycje sportowo – rekreacyjne………. 19 3. Zdrowie i jego uwarunkowania 3.1. Zdrowie jako wartość ……….22 3.2. Świadomość zdrowotna warunkiem zachowań zdrowotnych………. 25 3.3. Styl życia a zdrowie ……….29 4. Koncepcja metodologiczna własnych badań 4.1. Cel pracy, pytania badawcze………. 36 4.2. Materiał i metody badań ……….36 5. Wyniki badań i ich omówienie 5.1. Świadomość zdrowotna i zachowania prozdrowotne gimnazjalistów z Pionek ……….37 5.2. Wywiad z nauczycielem W –…

Formy zagospodarowania czasu wolnego wśród dorosłych mieszkańców wsi.

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Pojęcie czasu wolnego w świetle literatury 1.1 Wybrane definicje czasu wolnego 1.2 Formy spędzania czasu wolnego 1.3 Rekreacja ruchowa jako wartościowa forma organizacji czasu wolnego Rozdział II Zjawisko czasu wolnego wśród dorosłych mieszkańców wsi ze szczególnym uwzlędnieniem rekreacji ruchowej 2.1 Społeczno-demograficzne determinanty organizacji czasu wolnego 2.2 Infrastruktura rekreacyjna na obszarach wiejskich 2.3 Dostępne formy rekreacji ruchowej 2.4 Znaczenie aktywności rekreacyjnej w życiu dorosłego mieszkańca wsi Rozdział III Analiza wyników badań własnych 3.1 Charakterystyka badanej grupy i zastosowana metoda 3.2 Analiza zgromadzonych wyników – preferencje wolno – czasowe 3.3 Wnioski Podsumowanie Bibliografia Spis tabel Spis fotografii Spis rysunków…

Prawo do pomocy społecznej w polskim systemie prawnym

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Pojęcie pomocy społecznej 1.1. Geneza pomocy społecznej 1.2. Pojęcie pomocy społecznej 1.3. Modele i miejsce pomocy społecznej w systemie prawa 1.4. Podstawy prawne pomocy społecznej 1.5. Cele, zasady i wartości pomocy społecznej Rozdział 2 Prawne formy przyznania świadczenia z pomocy społecznej 2.1. Prawne formy przyznania świadczenia z pomocy społecznej 2.2. Unormowania procesowe związane z przyznaniem świadczenia z pomocy społecznej 2.3. Rozstrzygnięcia i środki odwoławcze 2.4. Sądowa kontrola decyzji administracyjnych 2.5. Podsumowanie Rozdział 3 Zakres podmiotowy prawa do pomocy społecznej i rodzaje świadczeń 3.1. Podmioty uprawnione do otrzymania świadczenia z pomocy społecznej 3.2. Wymogi, jakie muszą spełniać osoby…

Alkohol w opinii młodzieży

Przez administrator

Wstęp………3 Rozdział 1 Poglądy na temat spożywania alkoholu wśrod młodzieży w wieku gimnazjalnym 1.1. Definicja patologii społecznej 1.2. Definicja alkoholizmu 1.3. Przyczyny alkoholizmu 1.4. Skutki spożywania alkoholu Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań 2.1. Przedmiot i cel badań. 2.2. Problematyka badawcza 2.3. Zmienne i wskaźniki 2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze. 2.5. Grupa badawcza i teren badań 2.6. Organizacja i przebieg badań. Rozdział 3 Analiza wynkiów badań 3.1. Poglądy badanych uczniów na temat spożywania alkoholu 3.2. Poglądy nauczycieli na temat spożywania alkoholu przez młodzież Zakończenie. Literatura Aneks- ankieta

Wirtualne abc– pomoc dzieciom ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w wieku wczesnoszkolnym.

Przez administrator

Wprowadzenie……….1 Cel i zakres projektu……….3 Rozdział I Część teoretyczna: problematyka specyficznych trudności w nauce pisania i czytania………. 4 1.1.1. Istota i struktura procesu czytania i pisania………. 5 1.1.2. Specyficzne trudności w pisaniu i czytaniu a ryzyko dysleksji………. 7 1.1.3. Objawy i rodzaje zaburzeń mowy i trudności w pisaniu ……….12 1.1.4. Edukacja XXI wieku – media w walce z dysleksją ……….15 Rozdział II Założenia metodologiczne badań własnych 2.1.1. Przedmiot i cel badań………. 17 2.1.2. Problemy i hipotezy badawcze………. 17 2.1.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 20 2.1.4. Organizacja badań własnych………. 21 2.1.5. Struktura badanej grupy………. 23 2.1.5. Problemy u dzieci z…

System wartości uczniów ze szkoł zawodowych

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Wprowadzenie do problematyki badań. 1.1. Uzasadnienie wyboru tematu………..5 1.2. Stan badań dotyczący zagadnienia będącego przedmiotem pracy………..15 Rozdział II Założenia metodologiczne badań własnych. 2.1. Przedmiot i cel badań………..20 2.2. Problemy badawcze i hipotezy………..20 2.3. Zmienne i wskaźniki………..21 2.4. Metody badań………..22 2.5. Organizacja badań………..23 2.6. Charakterystyka badanych………..24 Rozdział III Analiza wyników badań własnych. 3.1.Charakterystyka systemu wartości uczniów klas zawodowych………..27 3.2.System wartości innych ludzi w opinii respondentów………..33 3.3.Hierarchia wartości badanych uczniów………..40 Podsumowanie………..49 Zakończenie……….. 51 Bibliografia………..52 Aneksy Spis tabel………..54

Spędzanie czasu w centrum handlowym – konkurencja dla rekreacji czy nowa jej forma?

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział 1 Rekreacja i czas wolny 1.1 Definiowanie „rekreacji”………..5 1.2 Podział i formy rekreacji………..9 1.3 Definicje czasu wolnego………..13 1.4 Funkcje czasu wolnego………..17 1.5 Formy spędzania czasu wolnego………..21 1.6 Centra handlowe jako miejsca spędzania czasu, atrakcje turystyczne i miejsca rekreacji………..25 Rozdział 2 Metodologia prowadzonych badań 2.1 Problematyka badawcza i cel pracy………..36 2.2 Badana zbiorowość………..38 2.3 Zastosowane metody………..39 2.4 Przebieg badań………..41 Rozdział 3. Wyniki badań własnych 3.1 Charakterystyka badanej zbiorowości………..40 3.2 Spędzanie czasu w centrum handlowym – konkurencja dla rekreacji czy nowa jej forma?- prezentacja wyników badań własnych………..49 3.3 Wnioski z przeprowadzonych badań………..63 Zakończenie………..67 Bibliografia………..68 Spis tabel………..71 Spis wykresów………..72 Streszczenie pracy………..73…

Znaczenie czytania bajek dzieciom w wieku wczenoszkolnym w opinii ich rodziców.

Przez administrator

Wstęp Część I Znaczenie czytania bajek dzieciom w wieku wczesnoszkolnym w opinii ich rodziców – zagadnienia teoretyczne 1. Pojęcie oraz cechy bajki 2. Rodzaje bajek 3. Funkcje, cele bajek. 4. Charakterystyka rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym Część II Metodologiczne podstawy badań własnych 1. Przedmiot, cel i typ badań 2. Problematyka badawcza oraz hipotezy robocze 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze 4. Organizacja i przebieg badań 5. Charakterystyka badanej populacji grupy Część III Znaczenie czytania bajek dzieciom w wieku wczenoszkolnym w opinii ich rodziców – analiza wyników badań własnych 1. Częstotliwość oraz sposób kontaktu dziecka z bajką w opinii rodziców 2.…

Zaniedbywanie i maltretowanie dziecka przedmiotem zainteresowań pomocy społecznej

Przez administrator

Wstęp ………..3 Rozdział I Maltretowanie i zaniedbywanie. Wiadomości wprowadzające 1.1. Definicje i rodzaje maltretowania i zaniedbywania ………..5 1.2. Skutki fizyczne i psychologiczne maltretowania dzieci ………..11 1.3. Sutki fizyczne i psychologiczne zaniedbywania dzieci ………..12 1.4. Problem wykorzystywania seksualnego dzieci.13 1.5. Skutki fizyczne i psychologiczne wykorzystywania seksualnego dziecka ………..16 Rozdział II Dziecko jako istota społeczna 2.1. Okres rozwojowy dziecka ………..19 2.2. Obraz dziecka w społeczeństwie ………..23 2.3. Przemoc w środkach masowego przekazu ………..25 Rozdział III Pracownik socjalny w obliczu maltretowania i zaniedbywania dzieci 3.1. Rozpoznanie zespołu dziecka maltretowanego przez pracownika socjalnego ………..28 3.2. Postaci kliniczne urazów nieprzypadkowych –wiedza niezbędna pracownika socjalnego ………..33…

Alkoholizm i współuzależnienie w rodzinie

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Teoretyczne podstawy badań……….. 5 1.1. Alkoholizm w literaturze przedmiotu……….. 6 1.1.1. Pojęcie alkoholizmu ………..8 1.1.2. Fazy rozwoju choroby alkoholizmu……….. 12 1.1.3. Objawy uzależnienia od alkoholu……….. 13 1.1.4. Psychologiczne mechanizmy uzależnienia od alkoholu……….. 14 1.2. Zjawisko „współuzależnienia”……….. 18 1.2.1. Pojęcie współuzależnienia ………..18 1.2.2. Objawy i przyczyny współuzależnienia……….. 19 1.2.3. Wpływ współuzależnienia na członków rodziny……….. 22 1.3. Rodzina jako system społeczny ………..25 1.3.1. Pojęcie systemu rodzinnego ………..26 1.3.2. Charakterystyka zdrowego i funkcjonalnego systemu rodzinnego ………..26 1.3.3. Charakterystyka dysfunkcjonalnego systemu rodzinnego ………..29 1.3.4. Problem nadużywania alkoholu w rodzinie – zdrowe i niezdrowe wzory opieki rodzicielskiej……….. 31 Rozdział II Metodologiczne podstawy…

Problemy wychowawcze nauczycieli szkół gimnazjalnych i pogimnazjalnych na podstawie literatury przedmiotu

Przez administrator

Wstęp……….4 Rozdział I Szkoła jako instytucja wychowawcza/socjalizacyjna………. 7 1.1 Zespół klasowy i wychowawca ……….11 1.2 Socjalizacja a wychowanie ……….13 1.3 Metody wychowawcze ……….15 1.1.1 Metoda modelowania………. 18 1.1.2 Metoda zadaniowa………. 21 1.1.3 Metoda perswazyjna………. 22 1.1.4 Metoda nagradzania………. 23 1.1.5 Metoda karania ……….25 1.1.6 Metoda oddziaływań grupowych………. 27 Rozdział II Kłopoty wychowawcze-zarys problematyki 2.1 Postawa nauczyciela i jej wpływ na prawidłowe funkcjonowanie zespołu klasowego………. 30 2.2 Agresja w szkole………. 33 2.2.1 Agresja uczniów względem uczniów………. 41 2.2.2 Agresja uczniów względem nauczycieli………. 44 2.3 Używki stosowane przez młodzież………. 48 2.3.1 Alkohol ……….48 2.3.2 Narkotyki ……….54 2.3.3 Nikotyna ……….64 Rozdział III Sposoby…

Opóźniony rozwój mowy – studium przypadku

Przez administrator

Wstęp. Rozdział 1 Teoretyczne podstawy pracy 1.1. Rozwój i etapy mowy i języka dziecka……….5 1.2. Zaburzenia rozwoju mowy……….11 1.3 Charakterystyka i przyczyny ORM……….14 1.3.1 Samoistny ORM……….16 1.3.2 Niesamoistny ORM……….17 1.4 Zadania placówki oświatowej……….19 1.5 Wpływ ORM na funkcjonowanie dziecka w placówce oświatowej……….22 Rozdział 2 Metodologiczne podstawy badań 2.1. Przedmiot i cel badań……….24 2.2. Problemy badawcze……….25 2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze……….26 Rozdział 3 Studium przypadku 3.1. Charakterystyka środowiska rodzinnego dziecka……….30 3.2. Opinie badań specjalistycznych……….32 3.3. Funkcjonowanie psychofizyczne dziewczynki w szkole……….33 3.4. Podstawowe założenia programu terapeutycznego……….34 Zakończenie……….36 Bibliografia