Kategoria: Pedagogika

Prace z dziedziny Pedagogikaa . Tematy, spisy treści, plany prac. Prace magisterskie, prace licencjackie jako gotowe wzory i przykładowe prace naukowe.

Zjawisko agresji i przemocy wśród uczniów w młodszym wieku szkolnym.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Agresja i przemoc w ujęciu teoretycznym 1.1 Agresja i przemoc w literaturze przedmiotu………..5 1.2 Formy zachowań agresywnych………..15 1.3 Przyczyny powstawania zachowań agresywnych i przemocy………..20 1.4. Sposoby rozpoznawania ofiar i sprawców przemocy………..23 1.5 Przemoc szkolna jako objaw nieprzystosowania społecznego………..25 Rozdział II Agresja i przemoc rówieśnicza 2.1 Przemoc wśród rówieśników………..29 2.2 Swoistość zachowań agresywnych dzieci………..32 2.3 Społeczny kontekst pojawiania się zachowań agresywnych i przemoc wśród dzieci………..43 2.4 Agresja i przemoc w szkole………..47 Rozdział III Metodologia badań własnych. 3.1 Cele i problemy badawcze………..51 3.2 Metody, techniki i narzędzia badawcze………..54 3.3. Charakterystyka terenu badań………..59 3.4 Organizacja i przebieg badań………..60 Rozdział IV.…

Syndrom wypalenia zawodowego u pielęgniarek pracujących w Zakładzie Opieki Długoterminowej

Przez administrator

Wstęp……….3 1.1. Wypalenie zawodowe – pojęcie i definicje………. 6 1.2. Czynniki demotywacyjne w pracy ………. 8 1.3. Koncepcje wypalenia zawodowego ……….18 Rozdział II. Czynniki sprzyjające wypaleniu zawodowemu w zawodzie pielęgniarki 2.1. Specyfika pracy w sektorze usług zdrowotnych……….21 2.2. Czynniki sprzyjające powstaniu zjawiska wypalenia zawodowego……….32 2.3. Konsekwencje wypalenia zawodowego dla zdrowia pracownika………. 38 Rozdział III. Charakterystyka i metodologia badań własnych 3.1. Cel i pytania badawcze 3.2.Charakterystyka narzędzi badawczych ………. 40 3.3.Przebieg badań………. 42 Rozdział IV. Analiza wyników badań własnych 4.1. Analiza statystyczna wyników badań……….43 4.2. Weryfikacja hipotez badawczych……….47 Zakończenie……….49 Bibliografia:……….51 Spis tabel: ……….53 Spis rysunków: ……….54 Załącznik 1. Areas of Worklife…

Wychowanie społeczne młodzieży gimnazjalnej w klasach integracyjnych na przykładzie wybranych szkół

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Wychowanie społeczne młodzieży w klasach integracyjnych gimnazjum w świetle literatury 1. Wychowanie społeczne młodzieży w wieku gimnazjalnym………. 5 2. Klasa szkolna jako środowisko wychowania społecznego ………. 7 3. Pojęcie integracji i role nauczania integracyjnego………. 14 Rozdział II Metodologia własnych badań empirycznych 1. Przedmiot i cel badań ………. 19 2. Problemy i hipotezy badawcze………. 20 3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………. 23 4. Charakterystyka terenu i grupy badawczej ………. 27 Rozdział III Wychowanie społeczne młodzieży gimnazjalnej w klasach integracyjnych w świetle własnych badań empirycznych 1. Sposób zorganizowania wychowania społecznego młodzieży gimnazjalnej w klasach integracyjnych ………. 31 2. Przebieg…

Problemy i wartości współczesnej młodzieży w zwierciadle filmu.

Przez administrator

Wstęp……….. 3 Rozdział I Sytuacja i charakterystyka współczesnej młodzieży. 1.1. Młodzież jako kategoria społeczna i demograficzna ……….. 6 1.2. Postawy oraz wartości współczesnej młodzieży……….. 12 1.3. Wybrane zjawiska patologiczne występujące wśród młodych……….. 22 Rozdział II Film jako zjawisko kultury współczesnej. 2.1. Fenomen filmu……….. 30 2.2. Język filmu……….. 36 Rozdział III Wartości i problemy młodzieży w zwierciadle współczenego filmu polskiego. 3.1. 'Cześć Tereska’, czyli poszukiwanie samego siebie……….. 41 3.2. 'Galerianki’, czyli rozkosze łatwego życia……….. 49 3.3. 'Sala samobójców’, czyli gorzki smak samotnej młodości……….. 56 Zakończenie……….. 64 Bibliografia……….. 68

Ruch rozwijający Weroniki Sherborne jako metoda wspomagania dziecka niepełnosprawnego intelektualnie.

Przez administrator

Wstęp…………5 Rozdział I Niepełnosprawność intelektualna dziecka. 1.1. Pojęcie i klasyfikacja niepełnosprawności…………8 1.2. Kryteria oceny i stopnie niepełnosprawności…………12 1.3. Niepełnosprawność a specjalne potrzeby edukacyjne dziecka…………16 1.4. Edukacja integracyjna jako forma kształcenia dzieci niepełnosprawnych…………19 Rozdział II Metoda pracy weroniki sherborne w ujęciu teoretycznym. 2.1. Geneza i założenia metody Ruchu Rozwijającego…………25 2.2. Zasady metody Weroniki Sherborne…………29 2.3. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie…………34 2.4. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego w świetle badań empirycznych…………39 Rozdział III Metodologia badań własnych. 3.1. Przedmiot i cel badań…………45 3.2. Problemy i hipotezy badawcze…………47 3.3. Metody, techniki oraz narzędzia badawcze…………50 3.4. Organizacja i przebieg badań…………56 Rozdział…

Wspomaganie dziecka niepełnosprawnego intelektualnie – Metoda Ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne.

Przez administrator

Wstęp…………3 Rozdział I Charakterystyka metody pracy Weroniki Sherborne. 1.1. Geneza oraz założenia metody Ruchu Rozwijającego………… 4 1.2. Zasady metody Weroniki Sherborne………… 7 1.3. Efektywność metody Ruchu Rozwijającego………… 11 Rozdział II Wykorzystanie metody Weroniki Sherborne………… 16 2.1. Zastosowanie metody Weroniki Sherborne w pracy z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie………… 16 2.2. Opinie nauczycieli na temat MRR………… . 21 2.3. Analiza obserwacji dzieci poddanych metodą terapii Weroniki Sherborne. 23 Rozdział III Praktyczne rozwiązania pedagogiczne 3.1. Ogólne założenia………… 26 3.2. Ćwiczenia wspomagające rozwój dziecka………… 28 3.3. Scenariusze prowadzenia zajęć………… 32 Zakończenie………… 41 Bibliografia………… 44

Wyobrażenia studentów pedagogiki na temat potrzeb, możliwości i ograniczeń funkcjonowania osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział 1 Wybrane aspekty niepełnosprawnosci w ujęciu teoretycznym. 1.1. Pojęcie, klasyfikacja i stopnie niepełnosprawności……….. ………..7 1.2. Niepełnosprawność a specjalne potrzeby edukacyjne dziecka………..12 1.3. Edukacja integracyjna jako forma kształcenia dzieci z niepełnosprawnościami………..16 Rozdział 2 Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w społeczeństwie. 2.1. Społeczne definiowanie osób z lekką niepełnosprawnością intelektualną………..22 2.2. Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w sferze emocjonalno społecznej………..28 2.3. Postrzeganie osób z niepełnosprawnością intelektualnie w społeczeństwie………..34 2.4. Problemy i trudności w rozwoju społecznym osób z lekką niepełnosprawnością umysłową ………..38 Rozdział 3 Założenia metodologiczne badań własnych. 3.1. Przedmiot i cel badań………..47 3.2. Problemy i hipotezy badawcze………..49 3.3. Zmienne i ich wskaźniki………..53…

Adaptacja dziecka trzyleniego do przedszkola.

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Badany problem w świetle literatury 1. Rozumienie pojęcia adaptacja……….. 7 2. Cechy procesu rozwojowego trzyletniego dziecka ………..13 2.1. Sfera fizyczno – ruchowa ………..15 2.2. Sfera społeczno – emocjonalna ………..17 2.3. Sfera poznawczo – umysłowa ………..20 3. Przejawy prawidłowej adaptacji oraz jej braku ………..22 4. Znaczenie adaptacji dla dalszego rozwoju dziecka……….. 24 5. Czynniki wpływające na adaptację dziecka do przedszkola ………..25 5.1. Znaczenie środowiska rodzinnego……….. 27 5.2. Rola przedszkola……….. 29 Rozdział II Metodologia badań własnych 1. Przedmiot i cel badań……….. 33 2. Problemy badawcze i hipotezy robocze……….. 35 3. Zmienne i wskaźniki badawcze ………..37 4. Metody, techniki i…

Zjawisko zakupoholizmu i jego wpływ na relacje w rodzinie

Przez administrator

Wstęp…………4 Rozdział I Zakupoholizm jako współczesny problem społeczny. 1.1. Zagadnienia wstępne ………… 7 1.2. Wybrane cechy charakterystyczne zjawiska………… 10 1.3. Skutki ulegania zakupoholizmowi………… ………… 17 1.4. Narzędzia diagnostyczne i leczenie………… 21 Rozdział II Środowisko rodzinne miejscem kształtowania relacji interpersonalnych. 2.1. Zagadnienia wprowadzające………… 26 2.2. Funkcje i zadania rodziny………… 30 2.3. Rodzina jako środowisko wychowawcze………… 35 2.4. Znaczenie rodziny w terapii uzależnień ………… 48 Rozdział III Założenia metodologiczne badań własnych. 3.1. Cel i przedmiot badań………… 52 3.2. Problemy i hipotezy badawcze………… 54 3.3. Metody, techniki i narzędzia badań………… 58 3.4. Organizacja i teren badań………… 64 Rozdział IV Analiza wyników badań. 4.1.…

Zastosowanie zasobów internetu w kształceniu uczniów szkoły ponadgimnzajalnej

Przez administrator

Streszczenie pracy dyplomowej……….3 Wstęp………. 6 Część teoretyczna Rozdział 1 Teoretyczne podstawy kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej 1.1. Założenia i treści kształcenia w szkole ponadgimnazjalnej ……….8 1.2. Internet w środowisku szkolnym ……….13 1.3. Walory zastosowania zasobów Internetu w kształceniu ……….15 1.4. Wady związane z zastosowaniem Internetu w kształceniu………. 17 Rozdział 2 Funkcje internetu w kształceniu uczniów szkoły ponadgimnazjalnej 2.1. Rola Internetu w kształceniu uczniów szkoły ponadgimnazjalnej………. 22 2.2. Innowacyjne rozwiązania w kształceniu uczniów………. 24 2.3. Przydatność Internetu w nauczaniu ……….27 2.4. Zastosowanie Internetu w samodzielnej pracy uczniów……….31 Część empiryczna. Rozdział 3 Metodologiczne założenia badań własnych 3.1. Przedmiot i cel badań ……….34 3.2.…

Wyobrażenie starości przez młodzież szkolną i jej postawa wobec seniorów

Przez administrator

Wstęp………..4 Rozdział I Starość i starzenie się w ujęciu teoretycznym 1.1. Biologiczny i psychologiczny aspekt starzenia się człowieka……….. 6 1.2. Samotność i osamotnienie ludzi starych……….. 22 1.3. Sytuacja osób starszych w społeczeństwie i rodzinie……….. .26 1.4. Problemy związane z akceptacją starości……….. 32 Rozdział II Współczesna młodzież – jej wartości, postawy wobec życia i osób starszych 2.1. Społeczna charakterystyka młodzieży………..37 2.2. Kultywowane wartości i cechy ludzi młodych………..43 2.3. Stosunek młodzieży do osób starszych ……….. 50 Rozdział III Założenia metodologiczne badań własnych 3.1. Przedmiot oraz cel badań……….. 55 3.2. Problemy i hipotezy badawcze………..58 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze………..62 3.4. Organizacja badań…

Nieobecność ojca w procesie wychowania córek a ich dorosłe życie

Przez administrator

Wstęp …………5 Rozdział I Problematyka ojcostwa w literaturze przedmiotu. 1. Czym jest ojcostwo? …………6 2. Rys historyczny ojcostwa w krajach Europy Zachodniej…………8 3. Rys historyczny ojcostwa w Polsce…………10 4. Ojcostwo w teoriach psychologicznych i socjologicznych 4.1. Ojciec w ujęciu freudowskim…………12 4.2. E. Fromm i jego poglądy na miłość rodzicielską: macierzyńską i ojcowską…………14 4.3. T. Parsons i „symbol ojca”…………16 4.4.Teoria uczenia się a ojcostwo…………18 5. Funkcje ojca…………22 Rozdział II Ojciec i córka. 1. Ojciec a cechy zachowania się związane z płcią…………29 2. Córka i wizerunek własnego ojca…………34 3. Ojciec nieobecny…………37 Rozdział III Założenia metodologiczne badań. 1. Przedmiot i cel pracy…………42 2.…

Zachowania prospołeczne dzieci w pierwszej klasie szkoły podstawowej a czynniki je determinujące

Przez administrator

Wstęp. Rozdział I. Analiza literatury przedmiotu 1.1 Objaśnienie podstawowych pojęć: zachowania prospołeczne, altruizm, empatia 1.2 Geneza zachowań prospołecznych…………9 1.3 Motywy czynności prospołecznych………… 21 Rozdział II. Zjawisko prospołeczności dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1 Wpływ szkolnej grupy rówieśniczej na zachowania prospołeczne dzieci………… 28 2.2 Rola rodziny w kształtowaniu postaw prospołecznych dziecka …………33 2.3 Zaspokajanie podstawowych potrzeb dziecka …………36 2.3.1 O potrzebie miłości………… 37 2.3.2 O potrzebie bezpieczeństwa………… 38 2.3.2 O potrzebie uznania …………39 2.4 Wpływ mediów na zachowania prospołeczne dzieci………… 40 Rozdział III. Metodologia badań własnych 3.1. Przedmiot i cel badań …………46 3.2 Problemy i hipotezy badawcze …………47 3.3 Zmienne i…

Praca opiekuńczo – wychowawcza w Integracyjnym Domu Dziecka „Paulinka” we Włocławku

Przez administrator

Spis treści…………..2 Wstęp…………..4 Rozdział I Teoretyczne uwarunkowania problemu opieki nad dzieckiem sierocym 1.1. Definicje sieroctwa…………..6 1.2. Analiza przyczyn zjawiska sieroctwa…………..9 1.3. Rodzaje sieroctwa…………..11 1.4. Skutki sieroctwa…………..16 1.5. Sposoby pomocy dzieciom przebywającym w domu dziecka…………..21 Rozdział II Organizacja pracy w Integracyjnym Domu Dziecka „Paulinka” we Włocławku 2.1. Historia placówki…………..25 2.2. Warunki lokalowe i materialne…………..27 2.3. Kompetencje kadry…………..29 2.4. Wychowankowie…………..32 Rozdział III Metody i formy pracy w Integracyjnym Domu Dziecka „Paulinka” we Włocławku 3.1. Metoda indywidualnego przypadku…………..39 3.2. Metoda pracy grupowej…………..41 3.3. Formy pracy w placówce…………..44 Rozdział IV Współpraca placówki ze środowiskiem 4.1. Współpraca z rodziną…………..53 4.2. Współpraca ze szkołą…………..55 4.3. Współpraca…

Wpływ środowiska rodzinnego na zachowania ryzykowne młodzieży

Przez administrator

Wstęp…………3 Rozdział 1. Typologia zachowań ryzykownych 1.1. Definicja zachowań ryzykownych…………5 1.2. Rodzaje zachowań ryzykownych przejawianych przez młodzież…………9 1.3. Czynniki rodzinne przekazywania zachowań ryzykownych…………18 1.4. Profilaktyka zachowań ryzykownych…………28 Rozdział 2. Metodologia badań własnych 2.1. Przedmiot i cel pracy…………34 2.2. Problemy i hipotezy badawcze, zmienne, wskaźniki…………36 2.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………39 2.4. Organizacja i przebieg badań…………42 2.5. Charakterystyka badanej placówki…………44 Rozdział 3. Rodzina, a zachowania ryzykowne- wyniki badań 3.1. Czynniki determinujące występowanie zachowań ryzykownych u młodzieży oraz ich skutki…………50 3.2. Stosunek młodzieży wobec zachowań ryzykownych…………52 3.3. Uwarunkowania zachowań ryzykownych w środowisku rodzinnym…………61 3.4. Częstotliwość występowania zachowań ryzykownych ze względu na płeć…………74…

Przyczyny wagarowania młodzieży

Przez administrator

Wstęp………2 Rozdział I Problem wagarowania uczniów w świetle literatury. 1. Charakterystyka niedostosowania społecznego………4 2. Pojęcie i istota wagarów szkolnych………7 3. Rodzaje oraz przyczyny wagarów szkolnych………9 4. Wagarowicz, a uczeń ze zdiagnozowaną fobią szkolną………14 5. Skutki wagarowania………18 6. Zapobieganie zjawisku wagarowania………19 Rozdział II Metodologia badań własnych. 1. Przedmiot i cel badań………25 2. Problemy i hipotezy badawcze………27 3. Zmienne i wskaźniki………29 4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………31 5. Organizacja i przebieg badań………35 Rozdział III Analiza badań własnych. 1. Skutki wagarowania młodzieży………37 2. Skala problemu wagarowania młodzieży………38 Zakończenie………42 Literatura………43 Aneks………46

Nauczyciel w opinii uczniów klas trzecich szkoły podstawowej.

Przez administrator

Wstęp ……….4 Rozdział I Najważniejsze zagadnienia dotyczące funkcjonowania nauczyciela w zawodzie. 1.1. Specyfika zawodu nauczycielskiego ………2 1.1.1. Nauczyciel wychowawca………. 4 1.2. Zadania i funkcje nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej……… 5 1.3. Osobowość nauczyciela……… 8 1.3.1. Struktura osobowości wychowawcy……… 8 1.3.2. Cechy osobowości nauczyciela……… 11 1.4. Kompetencje nauczyciela……… 13 1.5. Specyfika zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej……… 17 Rozdział IIMetodologia badań własnych. 2.1. Cel oraz przedmiot badań………. 22 2.2. Problemy badawcze……… 23 2.3. Metody, techniki, narzędzia badawcze……… 24 2.4. Teren, organizacja i przebieg badań……… 27 Rozdział III Nauczyciel w opinii uczniów klas trzecich szkoły podstawowej w świetle badań własnych. 3.1. Rola rodziców w kształtowaniu opinii…

Syndrom dorosłych dzieci alkoholików (DDA).

Przez administrator

Wstęp……….. 3 Rozdział I Wybrane problemy alkoholizmu w literaturze przedmiotu. 1.1. Wyjaśnienie pojęcia alkoholizm i jego istoty……….. 5 1.2. Problematyka alkoholu na przestrzeni dziejów – rys historyczny……….. 7 1.3. Typologia alkoholizmu ……….. 11 1.4. Fazy rozwoju uzależnienia i jego uwarunkowania ……….. 15 1.5. Wybrane aspekty związane z uzależnieniem od alkoholu ……….. 20 Rozdział II Rodzina z problemem alkoholowym i jej wpływ na funkcjonowanie dziecka. 2.1. Skala zjawiska alkoholizmu w Polsce……….. 27 2.2. Sytuacja dziecka w rodzinie z problemem alkoholowym……….. 28 2.3. Rodzina z problemem alkoholowym jako środowisko wychowawcze……….. 40 2.4. Proces diagnozy i terapii dziecka z rodziny z problemem alkoholowym…

Wpływ szkolnego zespołu sportowego na moralny i społeczny rozwój jej członków.

Przez administrator

Wstęp ………… 4 Rozdział 1 Funkcjonowanie zespołu sportowgo w kontekście moralno-wychowawczym. 1.1. Istota i rodzaje grupy społecznej ………… 7 1.2. Wpływ grupy społecznej na proces socjalizacji i wychowania ………… 12 1.3. Znaczenie procesu kierowania grupą ………… 17 1.4. Społeczne i wychowawcze walory sportu ………… 22 Rozdział 2 Pedagogiczne uwarunkowania procesu wychowania fizycznego 2.1. Znaczenie osobowości nauczyciela w procesie wychowania i kształcenia fizycznego ………… 32 2.2. Kompetencje pedagogiczne nauczyciela wychowania fizycznego ………… 34 2.3. Nauczyciel wychowania fizycznego w badaniach empirycznych ………… 40 Rozdział 3 Podstawy metodologiczne badań własnych. 3.1. Przedmiot i cel badań………… 48 3.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze………… 50…

Zawodowa służba wojskowa w ocenie współczesnej młodzieży

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Preferencje zawodowe młodzieży. 1.1. Młodzież jako kategoria społeczno-demograficzna………..5 1.2. Cechy, postawy wobec życia oraz wartości młodzieży………..11 1.3. Aspiracje zawodowe współczesnej młodzieży………..19 Rozdział II Metodologia badań własnych. 2.1. Określenie przedmiotu i celu badań………..28 2.2. Sformułowanie problemów i hipotez badawczych………..31 2.3. Metoda, technika i narzędzie wykorzystane w badaniach………..35 2.4. Teren i organizacja badań………..40 Rozdział III Zawodowa służba wojskowa w ocenie współczesnej młodzieży w świetle badań własnych. 3.1. Charakterystyka badanej grupy………..41 3.2. Postrzegania służby wojskowej przez młodzież w kontekście społecznym………..43 3.3. Determinanty podejmowania decyzji o wstąpieniu do wojska………..48 3.4. Oczekiwania związane z wykonywanym zawodem………..52 3.5. Cechy i predyspozycje potrzebne w…

Serwis społecznościowy Facebook jako medium komunikacji seniorów.

Przez administrator

Streszczenie……….3 Wstęp………. 4 Rozdział I Wyjaśnienie pojęć Seniorzy, starość………. 6 Pokolenie BC, cyfrowe wykluczenie (digital divide) ……….11 Uniwersytety trzeciego wieku, programy e-senior ……….14 Rozdział II Seniorzy a społeczeństwo Miejsce i rola ludzi starszych (seniorów) w społeczeństwie………. 17 Aktywność seniorów w kontekście nowoczesnych mediów ……….20 Rozdział III Metodologia badań własnych Przedmiot badań ……….23 Cel badań ……….24 Problemy badawcze ……….25 Hipoteza badawcza ……….26 Metody, techniki, narzędzia badawcze ……….27 Rozdział IV Analiza badań własnych Zakończenie i wnioski………. 33 Bibliografia………. 35 Aneks ……….38 Kwestionariusz ankiety………. 38

Wartości życiowe i plany na przyszłość wychowanków wybranych domów dziecka w XYZ.

Przez administrator

Wstęp………..3 Rozdział I Problematyka wartości życiowych w literaturze przedmiotu 1.1 Aksjologia, jako nauka o wartościach……….. 4 1.2 Treść pojęcia wartość……….. 6 1.3 Pojęcie wartość w ujęciach różnych nauk……….. 8 1.3.1 Wartość w ujęciu filozoficznym ………..8 1.3.2 Wartość w ujęciu socjologicznym……….. 9 1.3.3 Wartość w ujęciu psychologicznym……….. 10 1.4 Funkcje wartości ………..11 1.5 Wartości i cele życiowe a planowanie przyszłości……….. 13 1.6 Dom Dziecka jako placówka socjalizacyjna ………..15 1.7 Organizacja domu dziecka ………..19 1.8 Charakterystyka wychowanków Domu Dziecka……….. 21 Rozdział II Metodologia badań własnych 2.1. Przedmiot i cel badań ………..23 2.2. Problematyka badawcza ………..25 2.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze ………..26…

Poczucie jakości życia osób o orientacji homoseksualnej w okresie wczesnej dorosłości.

Przez administrator

Wstęp. Rodział 1. 1.1. Wczesna dorosłość. 1.2. Zadania rozwojowe dorosłych na etapie wczesnej dorosłości. 1.3. Jakość życia a poczucie jakości życia. Rozdział 2. 2.1. Homoseksualizm jako jedna z orientacji seksualnych – wyjaśnienie pojęcia. 2.2. Biologiczne i psychiczno-emocjonalne uwarunkowania homoseksualizmu. 2.3. Społeczny i psychologiczny wymiar homoseksualizmu. 2.4. Osoby homoseksualne a kościół rzymskokatolicki – religijne postrzeganie. Rozdział 3. (plan diagnozy) 3.1. Cele badań Poznawczy: poznanie poczucia jakości życia zarówno kobiet jak i mężczyzn o orientacji homoseksualnej w okresie wczesnej dorosłości. Społeczny: uwrażliwienie na problemy i trudności w sferze życia społecznego, jakich mogą doświadczać osoby homoseksualne z powodu braku akceptacji przez społeczeństwo. 3.2.…