Plany i aspiracje życiowe młodzieży na podstawie uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w mieście XYZ

3 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………5

Rozdział I
Charakterystyka okresu dorastania

1.1. Miejsce i rola adolescencji w przebiegu ludzkiego życia………7
1.2. Główne przemiany okresu adolescencji i kształtowanie tożsamości młodych………9


Rozdział II
Pojęcie znaczenia młodzieży, aspiracji i planów życiowych w literaturze przedmiotu

2.1. Pojęcie młodzieży, aspiracji i planów życiowych………11
2.2. Poziomy aspiracji i jej rodzaje………13
2.3. Uwarunkowania poziomu aspiracji………15
2.4. Wartość i hierarchia wartości ………16


Rozdział III
Podstawy metodologiczne badań własnych

3.1. Przedmiot i cel badań………18
3.2. Problemy i hipotezy badawcze………18
3.3. Zmienne i ich wskaźniki………21
3.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze………22
3.5. Przebieg i organizacja badań………24


Rozdział IV
Przedstawienie i analiza wyników badań własnych

4.1.Przedstawienie badanej młodzieży ze względu na płeć, wykształcenie rodziców i strukturę rodziny………25
4.2. Aspiracje edukacyjno-zawodowe badanej młodzieży i ich uwarunkowania………27
4.3. Aspiracje bytowo-materialne badanej młodzieży. 29
4.4. Aspiracje osobiste i rodzinne młodzieży ………30


Zakończenie………36
Bibliografia………37
Źródła internetowe………38
Spis tabel i wykresów ………38
Ankieta ………39
Oświadczenie………41