Poczucie bezpieczeństwa gimnazjalistów ze środowiska wiejskiego i miejskiego

2 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp………..3

Rozdział I
Problematyka bezpieczeństwa w literaturze

1.1. Definicja pojęcia „bezpieczeństwo”………..5
1.2. Bezpieczeństwo w szkole, domu i na ulicy………..8
1.3. Przyczyny, skutki i objawy braku poczucia bezpieczeństwa ………..12
1.4.Czynniki warunkujące poczucie bezpieczeństwa gimnazjalistów w życiu codziennym………..17
1.5. Charakterystyka młodzieży w okresie dojrzewania………..20


Rozdział II
Założenia metodologiczne badań własnych

2.1. Przedmiot i cel badań ………..24
2.2. Problematyka badawcza ………..25
2.3. Metoda, technika i narzędzie badań ………..26
2.4. Dobór próby badawczej, teren badań………..28
2.5. Organizacja i przebieg badań ……….. .29


Rozdział III
Wyniki badań własnych

3.1. Charakterystyka grupy badawczej ………..30
3.2. Pojęcie bezpieczeństwa w opiniach gimnazjalistów………..32
3.3. Przyczyny i przejawy braku poczucia bezpieczeństwa wśród uczniów ………..37
3.4. Skala poczucia bezpieczeństwa wśród badanych………..43
3.5. Miejsca uznawane za szczególnie niebezpieczne w opiniach gimnazjalistów z miasta i ze wsi………..47
3.6. Różnice w przejawach i skali braku poczucia bezpieczeństwa pomiędzy uczniami pochodzącymi z miasta, a uczniami pochodzącymi ze wsi………..49


Wnioski………..61
Bibliografia………..64
Aneks………..66
Spis tabel………..72
Spis wykresów………..73