Wstęp……….3
Rozdział 1.
Analiza literatury przedmiotu……….5
1.1. Postawy wobec niepełnosprawności jako problem pedagogiczny
1.1.1. Pojęcie i struktura postawy
1.1.2. Kształtowanie postaw w procesie wychowania
1.2. Zjawisko integracji w systemie edukacji
1.2.1. Geneza integracji społecznej niepełnosprawnych
1.2.2. Istota i zasady szkolnictwa integracyjnego
1.2.3. Proces nauczania i rewalidacji w klasach integracyjnych
1.2.4. Funkcjonowanie psychospołeczne ucznia niepełnosprawnego w klasach integracyjnych
1.3. Przegląd dotychczasowych badań w zakresie podjętej problematyki
Rozdział 2.
Metodologiczne podstawy pracy……….27
2.1. Przedmiot i cele badań
2.2. Problemy badawcze i hipotezy
2.3. Zmienne i ich wskaźniki
2.4. Metody, techniki i narzędzia badawcze
2.5. Charakterystyka terenu i próby badawczej
Rozdział 3.
Postawy młodzieży gimnazjalnej względem niepełnosprawnych rówieśników w świetle badań własnych……….35
3.1. Wiedza i sądy poznawcze młodzieży gimnazjalnej dotyczące niepełnosprawności
3.2. Stosunek emocjonalny i działaniowy uczniów klas integracyjnych do niepełnosprawnych rówieśników
3.3. Doświadczenia młodzieży gimnazjalnej wynikające z relacji z niepełnosprawnymi rówieśnikami
Podsumowanie i wnioski……….70
Spis tabel
Spis wykresów
Bibliografia
Aneks