Postawy młodzieży licealnej wobec osób upośledzonych umysłowo.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………4

Rozdział 1
Postawy wobec upośledzonych umysłowo jako problem społeczny i pedagogiczny.

1.1. Pojęcie postawy i jej struktura………5
1.2. Cechy i funkcje postaw………10
1.3. Rozwój i kształtowanie się postaw w procesie wychowania………12
1.4. Teoria i praktyka zmiany postaw wobec osób upośledzonych umysłowo………18


Rozdział 2
Upośledzenie umysłowe jako problem społeczny.

2.1. Funkcjonowanie społeczne osób z upośledzeniem umysłowym………23
2.2. Stereotypy na temat upośledzenia umysłowego………28


Rozdział 3
Metodologia badań własnych.

3.1. Cele i problemy badawcze ………36
3.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze………38
3.3. Organizacje i przebieg badań………40
3.4. Teren badań i charakterystyka badanej grupy………40


Rozdział 4
Postawy młodzieży licealnej wobec osób upośledzonych umysłowo w świetle badań własnych.

4.1. Wiedza uczniów liceum na temat upośledzenia umysłowego………51
4.2.Stosunek emocjonalny licealistów wobec osób upośledzonych umysłowo………55
4.3. Deklarowane zachowania grupy badanej wobec osób upośledzonych umysłowo………61


Zakończenie………63
Bibliografia………66
Spis tabel………71
Spis wykresów i rysunków………72
Aneks………73