Poziom przystosowania emocjonalno-społecznego dzieci jedynych a dzieci z rodzin wielodzietnych.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wprowadzenie

Rozdział I.
Przystosowanie i rozwój emocjonalno-społeczny dzieci w wieku przedszkolnym

1.1. Pojęcie 'przystosowania’ w ujęciu: społecznym, psychologicznym i socjologicznym
1.2. Czynniki warunkujące przystosowanie społeczne
1.3. Dziecko przystosowane społecznie – psychologiczna analiza pojęcia
1.4. Rozwój społeczny i emocjonalny dziecka w wieku przedszkolnym
1.5. Trudności i opóźnienia w rozwoju emocjonalno-społecznym dziecka

Rozdział II.
Problematyka jedynactwa i wielodzietności w literaturze psychologicznej

2.1. Pojęcie jedynactwa i wielodzietności
2.2. Rodzina wielodzietna i rodzina z dzieckiem jedynym
2.3. Oddział przedszkolny jako mała grupa społeczna, charakterystyka mechanizmów psychologiczno-społecznych
2.4. Przystosowanie dzieci jedynych i z rodzin wielodzietnych do grupy przedszkolnej

Rozdział III.
Metodologia badań własnych

3.1. Cel, problemy i hipotezy badawcze
3.2. Zmienne i wskaźniki
3.3. Metody i techniki badawcze
3.4. Opis badanej grupy i terenu badań
3.5. Organizacja i przebieg badań

Rozdział IV.
Analiza wyników badań własnych

4.1. Analiza porównawcza poziomu przystosowania emocjonalno-społecznego dzieci przedszkolnych jedynych, a dzieci z rodzin wielodzietnych
4.2. Poziom przystosowania emocjonalno-społecznego dzieci przedszkolnych, a ich komunikacja w grupie
4.3. Poziom przystosowania emocjonalno-społecznego, a zachowanie dziecka w zabawie

Weryfikacja hipotez
Podsumowanie badań własnych
Wnioski końcowe
Bibliografia
Spis tabel i wykresów
Aneksy