Poziom umiejetnosci pisania uczniów klas III i sposoby jego wspomagania (na przykładzie srodowiska wiejskiego)

23 października 2015 0 Przez administrator


Wstęp………… 1

Rozdział 1
Przeglad zagadnienia w świetle literatury przedmiotu.

1.1. Wyjasnienie podstawowych pojec: pisanie, środowisko szkolne, dysgrafia………… 3
a)pisanie………… 3
b) środowisko szkolne ………… 6
c) dysgrafia………… 9
1.2. Kształtowanie umiejetnosci pisania………… 11
1.3. Psychologiczne i filozoficzne podloze procesu piania…………15
1.4. Charakterystyka wybranych metod nauki pisania………… 15
1.5. Sposoby wspomagania umiejetnosci pisania dzieci………… 25
1.6. Typowe bledy dzieci w pisaniu………… 32
1.7. Dysgrafia, jako jedno z zaburzen w zakresię pisania dzieci………… 37
1.8. Specyfika pracy kompensacyjno-wychowawczej z dzieckiem dyslektycznym………… 43


Rozdział 2
Metodologia badan wlasnych

2.1. Przedmiot i cel badan ………… 50
2.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze ………… 52
2.3. Zmienne i ich wskazniki………… 53
2.4. Metody, techniki i narzedzia badawcze………… 55
2.5. Przebieg i organizacja badan………… 57


Rozdział 3
Analiza wyników badan

3.1. Charakterystyka badanej populacji………… 58
3.2. Poziom umiejetnosci pisania uczniów i sposoby jego wspomagania w świetle opinii nauczycieli………… 64
3.3. Znaczenie srodowiska rodzinnego w podnoszeniu poziomu pisania uczniów klasy III w świetle analizy kwestionariusza ankiety dla rodziców. ………… 69
3.4. Analiza zeszytów badanych uczniów w klasię III………… 80
3.5. Korelacja zmiennych niezaleznych i zaleznych w świetle badan ankietowych………… 90


Podsumowania i wnioski dla praktyki pedagogicznej
Bibliografia
Aneks