Poziom wiedzy uczniów szkoły gimnazjalnej na temat zachowań zdrowotnych

10 listopada 2019 0 Przez administrator

Wstęp…………2

Rozdział 1
Zdrowie jako wartość życiu człowieka

1.1. Definicje zdrowia, modele i wymiary zdrowia…………4
1.2. Czynniki warunkujące zdrowie według koncepcji Lalonde…………11
1.3. Styl życia jako główny czynnik warunkujący zdrowie 14
1.4. Zachowania zdrowotne i ich podstawowe elementy…………17
1.5. Przejawy zachowań antyzdrowotnych…………23

Rozdział 2
Edukacja zdrowotna w procesie wychowania

2.1. Edukacja zdrowotna – geneza, pojęcia, definicje…………26
2.2. Obszary edukacji zdrowotnej…………30
2.3. Edukacja zdrowotna i jej znaczenie w środowisku szkolnym…………34
2.4. Rola nauczyciela i rodziny w kształtowaniu postawy prozdrowotnej…………38

Rozdział 3
Metodologia badań własnych

3.1. Cel i przedmiot badań…………44
3.2. Problemy i hipotezy badawcze…………47
3.3. Metody, narzędzia i techniki badawcze…………50
3.4. Teren, przebieg i organizacja badania…………54

Rozdział 4
Wyniki badań własnych

4.1. Czynniki determinujące zachowanie dobrego stanu zdrowia według opinii badanych uczniów…………57
4.2. Postawy antyzdrowotne determinowane przez uzależnienia od używek…………62
4.3. Postawa uczniów wobec zdrowego odżywiania się oraz dbania o zdrowie w kontekście profilaktycznych badań lekarskich…………66
4.4. Zachowania podejmowane przez uczniów gimnazjum w czasie wolnym…………69
4.5. Rola rodziny i środowiska szkolnego w kształtowaniu właściwych postaw prozdrowotnych…………72

Wnioski i podsumowanie wyników badań…………75
Bibliografia:…………78