Kategoria: Prace Dyplomowe

Prace dyplomowe oraz licencjackie

Znaczenie i istota marketingu w usługach bankowych na przykładzie banków komercyjnych w Polsce

Przez administrator

Wstęp ………..4 Rozdział I Strategia marketingowa banków komercyjnych w Polsce 1.1. Warunki stosowania marketingu w usługach bankowych……….. 6 1.2. Rodzaje marketingu wykorzystywane w Polsce……….. 7 1.3. Działanie taktyczne marketingu-mix ………..11 1.4. Instrumenty marketingowe wykorzystywane przez banki komercyjne w Polsce ………..13 Rozdział II Wpływ marketingu na decyzję klienta 2.1. Czynniki wpływające na decyzję klienta ………..18 2.2. Badania marketingowe pomagające ustalić wpływ marketingu na decyzję klienta ………..25 2.3. Analiza zadowolenia klienta korzystającego z usługi bankowej……….. 29 Rozdział III Efekty działań marketingowych 3.1. Rodzaje efektów marketingowych ………..37 3.2. Porównanie zadowolenia klienta i zadowolenia banku ………..39 3.3. Marketing szeptany jako efekt marketingu prowadzonego przez…

Analiza i ocena biznesowej skuteczności obsługi wybranego procesu firmy (praca w całości praktyczna – badawcza)

Przez administrator

Rozdział 1 Prezentacja przedsiębiorstwa – zagadnienia wybrane 1.1. Kluczowe informacje o przedsiębiorstwie 1.2. Prezentacja sposobu zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie oraz charakterystyka narzędzi informatycznych firmy w wybranych sferach jej działalności 1.3. Prezentacja systemu organizacji i zarządzania obsługą posprzedażną klientów Rozdział 2 Analiza i ocena biznesowej skuteczności obsługi wybranego procesu firmy 2.1. Analiza i ocena korzyści z zastosowania technologii informacyjnych w systemie zarządzania wiedzą przedsiębiorstwa 2.2. Analiza i ocena korzyści z zastosowania technologii informacyjnych w systemie organizacji i zarządzania obsługą posprzedażną klientów 2.3. Analiza SWOT

Obcy (kosmici) w kulturze

Przez administrator

1. Wizerunek obcego w kulturze a postać predatora 2. Analiza filmów wykorzystujących postać Predatora ze szczególnym uwzględnieniem wykorzystanych efektów specjalnych 3. Obecność postaci Predatora w grach wideo filmów 4. Analiza pozostałych tekstów kultury wykorzystujących postać Predatora 5. Kultura fan’owska związana z postacią Predatora

Aspekty ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw – analiza zakłóceń

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 Funkcjonowanie współczesnego łańcucha dostaw – ujęcie teoretyczne 1.1. Identyfikacja procesów logistycznych w przedsiębiorstwie produkcyjnym ……….7 1.2. Pojęcie i istota zarządzania łańcuchem dostaw ……….9 1.3. Instrumenty zarządzania łańcuchami dostaw ……….12 Rozdział 2 Istota zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw 2.1. Rodzaje i zasady zarządzania ryzykiem w łańcuchu dostaw………. 15 2.1.1. Niepewność jako cecha sieci logistycznych ……….18 2.2. Identyfikacja głównych czynników ryzyka ……….20 2.3. Ryzyko zakłóceń w łańcuchu dostaw………. 22 2.3.1. Cechy i klasyfikacje zakłóceń w łańcuchu dostaw ……….24 Rozdział 3 Analiza zakłóceń w łańcuchu dostaw elementu meblowego wytwarzanego w przedsiębiorstwie 3.1. Charakterystyka podmiotu analizy ……….28 3.2. Wyniki badań własnych……….…

Postępowanie mediacyjne jako metoda rozwiązywania sporów indywidualnych w sprawach dotyczących prawa pracy

Przez administrator

Wstęp……… 2 Rozdział 1 Mediacja w indywidualnych sporach dotyczących spraw pracowniczych – rozpoczęcie postępowania mediacyjnego 1.1. Mediacje cywilne – zmiany w przepisach po 1 stycznia 2016 r………. 5 1.2. Rodzaje sporów pracowniczych……… 5 1.3. Mediacja w sprawach pracowniczych……… 6 1.4. Rozpoczęcie postępowania mediacyjnego……… 7 1.4.1. Umowa o mediację ……… 7 1.4.2. Wniosek o przeprowadzenie mediacji……… 8 1.4.3. Postanowienie sądu o skierowaniu stron do mediacji……… 8 Rozdział 2 Przebieg postępowania mediacyjnego ……… 11 Rozdział 3 Efektywność oraz korzyści, płynące z postępowania mediacyjnego w prawie pracy ……… 15 Zakończenie ……… 19 Bibliografia……… 20

Proces motywacji w systemie zarządzania jakością placówek medycznych

Przez administrator

Wstęp……..3 Rozdział I Motywacja – ujęcie teoretyczne 1.1. Teoria motywacji…….. 4 1.2. Proces motywacji…….. 7 Rozdział II Systemy zarządzania jakością w podmiotach leczniczych 2.1. Akredytacja…….. 9 Rozdział III System motywacyjny w kontekście zarządzania jakością 3.1. Motywacyjny system pracy w placówkach medycznych…….. 17 Rozdział IV Proces motywacji personelu w systemie zarządzania jakością…….. 22 4.1. Motywacyjne postrzeganie jakości świadczeń medycznych…….. 23 Podsumowanie…….. 25 Bibliografia…….. 26

System oceny pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi na przykładzie przedsiębiorstwa DHL Express Poland

Przez administrator

Wstęp……..2 Rozdział 1 Zarządzanie zasobami ludzkimi w literaturze – podstawy teoretyczne 1.1. Pojęcie i istota zarządzania zasobami ludzkimi…….. 6 1.2. Zakres zarządzania zasobami ludzkimi…….. 9 1.3. Planowanie potrzeb kadrowych…….. 15 1.4. Metody zarządzania zasobami ludzkimi ……..19 Rozdział 2 Oceny pracownicze jako element zarządzania zasobami ludzkimi 2.1. Pojęcie i istota oceny pracowniczej…….. 27 2.2. Okresowe oceny pracownicze ……..33 2.3. Procedura przeprowadzania oceny pracowników ……..38 2.4. Rola ocen pracowniczych ……..49 Rozdział 3 Diagnoza funkcjonowania przedsiębiorstwa DHL Express Poland 3.1. Przedmiot działalności i strategia rozwoju przedsiębiorstwa ……..52 3.2. Struktura organizacyjna ……..54 3.3. Otoczenie konkurencyjne przedsiębiorstwa ……..55 3.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach…

Zarządzanie logistyczne w firmie kurierskiej na przykładzie Poczty Polskiej S.A

Przez administrator

Wstęp……….2 Rozdział 1 Logistyka i zarządzanie logistyczne 1.1. Geneza i definicja logistyki………. 4 1.2. Systemy logistyczne w przedsiębiorstwie ……….7 1.2.1. Łańcuchy logistyczne ……….11 1.2.2. Logistyka zaopatrzenia………. 13 1.2.3. Logistyka produkcji ……….14 1.2.4. Logistyka dystrybucji………. 16 1.2.5. Struktura informacyjna………. 17 1.3. Istota zarządzania logistycznego………. 19 1.4. Funkcje zarządzania logistycznego………. 21 Rozdział 2 Analiza rynku usług kurierskich 2.1. Rozwój usług kurierskich w Polsce ……….25 2.1.1. Rynek usług kuriersko-pocztowych w Polsce – stan obecny………. 27 2.2. Specyfika usług świadczonych na rynku KEP ……….29 2.3. Wartość i wielkość rynku usług kurierskich w Polsce ……….35 2.4. Wdrażanie systemów logistycznych w firmach kurierskich ……….39 2.5. Logistyka…

Zarządzenie bezpieczeństwem łańcucha dostaw

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 Zarządzanie łańcuchem dostaw 1.1. Charakterystyka łańcucha dostaw………. 5 1.2. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w łańcuchu dostaw………. 7 1.3. Metody i narzędzia pomocne w zarządzaniu łańcuchem dostaw ……….12 Rozdział 2 Zarządzanie bezpieczeństwem łańcucha dostaw 2.1. Istota i definicja zarządzania bezpieczeństwem systemu logistycznego………. 20 2.2. Zagrożenia w funkcjonowaniu łańcucha dostaw ……….21 2.3. Aspekt ryzyka w zarządzaniu łańcuchem dostaw………. 23 2.4. Bezpieczeństwo procesów przepływu towarów i informacji w łańcuchach dostaw ……….26 2.5. Przykłady regulacji i narzędzi kształtujących bezpieczeństwo łańcucha dostaw………. 29 2.6. Bezpieczeństwo jako problem w funkcjonowaniu międzynarodowych łańcuchów dostaw………. 35 2.7. Bezpieczeństwo w łańcuchach dostaw z punktu widzenia polskich przedsiębiorstw ……….36…

Myśl niepodległościowa Józefa Piłsudskiego do sierpnia 1914 roku. Idea i czyn.

Przez administrator

Wstęp………. 1 Rozdział I Młodość i Sybir (lata 1867-1892) Dzieciństwo………. 4 Okres szkolny………. 5 Czasy studenckie………. 7 Sybir………. 9 Rozdział II Początek konspiracji politycznej (lata 1892-1900)………. 11 Początki działalności w PPS………. 11 Bibuła………. 16 Myśl niepodległościowa Józefa Piłsudskiego do 1900 roku………. 25 Areszt i ucieczka ze szpitala petersburskiego………. 25 Rozdział III Teoria niepodległości i rewolucja 1905 (1900-1908)………. 28 Działalność konspiracyjna po ucieczce ze szpitala w Petersburgu………. 28 Piłsudski wobec sytuacji międzynarodowej i „sprawa wieczoru”………. 29 Organizacja Bojowa………. 36 Myśl niepodległościowa na przykładzie Jak mamy się gotować do walki zbrojnej………. 42 List do Feliksa Perla i akcja bezdańska………. 53 Rozdział IV…

Rozwój kadry menadżerskiej jako jeden z ważniejszych elementów strategii employer brandingowej firmy XYZ Sp. z o.o.

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział 1 Employer branding 1.1 Istota employer brandingu……….5 1.1.1 Podejście inside- out……….8 1.1.2 Podejście outside-in……….9 1.1.3 Grupy odbiorców działań employer brandingowych………10 1.2 Rys historyczny……….11 1.3 Strategia employer brandingowa………. 12 1.3.1 Proces opracowywania strategii employer brandingowej- macierz MASTER……….13 1.3.2 Employer Value Proposition- unikalne wartości marki pracodawcy……….16 1.4 Zwrot z inwestycji w employer branding. Pomiar skuteczności działań podjętych przez firmę……….18 1.5 Typy kampanii employer brandingowych……….20 Rozdział 2 Ścieżki kariery w przedsiębiorstwie 2.1. Pojęcie rozwoju zawodowego pracowników ……….23 2.2. Budowanie ścieżek karier ……….24 2.3. Analiza stanowisk pracy i kompetencji ……….26 2.3.1 Ocena 360……….27 2.3.2 System okresowej oceny pracowników……….29 2.3.3 Centrum oceny i…

Realizacja programu PROW na lata 2007-2013 na przykładzie Stowarzyszenia Czarnoziem na Soli

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Wiadomości ogólne 1.1 Akces Polski do Unii Europejskiej 1.2 Korzyści dla Polski z akcesji w zakresie rolnictwa 1.3 Programy operacyjne funduszów unijnych dla Polski na lata 2007-2013 Rozdział 2 Fundusz unijny-program rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013 2.1 Problemy rozwoju obszarów wiejskich 2.2 Możliwości poprawy środowiska naturalnego i obszarów wiejskich 2.3 Mocne strony i zagrożenia obszarów wiejskich 2.4 Priorytety rozwoju strategii obszarów wiejskich 2.5 Działania 4-Leader 2.5.1 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju 2.5.2 Wdrażanie projektów współpracy 2.5.3. Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i aktywizacja Rozdział 3 Działalność stowarzyszenia Czarnoziem na Soli na rzecz projektów programu rozwoju obszarów…

Zadania polskich służb specjalnych w zwalczaniu terroryzmu i minimalizowaniu ryzyka wystąpienia zamachów i aktów terroru na terenie kraju

Przez administrator

Wstęp………4 Rozdział I Terroryzm – największe zagrożenie współczesnego świata 1.1 Zjawisko terroryzmu, jego geneza i definicja ………6 1.2 Ewolucja terroryzmu muzułmańskiego w XX i XXI wieku……… 12 1.3 Cyberterroryzm – forma zagrożenia terrorystycznego w Polsce ………23 1.3.1 Psychologiczne aspekty cyberterroryzmu………27 1.4 Polska wobec zagrożeń terrorystycznych w XXI wieku ………30 Rozdział II Polskie służby specjalne oraz organa i instytucje administracyjne posiadające uprawnienia do zwalczania terroryzmu 2.1 Centrum Antyterrorystyczne ………36 2.2 Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego ………38 2.3 Agencja Wywiadu……… 41 2.4 Służba Wywiadu Wojskowego……… 43 2.5 Wydziały operacyjne Straży Granicznej Polski……… 45 2.6 Służba Kontrwywiadu Wojskowego ………46 2.7 Oddziały Specjalne Żandarmerii Wojskowej ………48…

Prawna ochrona konkurencji i konsumentów

Przez administrator

Wstęp ……….3 1. Pojęcie konsumenta ……….3 2. Zakres ochrony konsumenta w prawie polskim ……….5 3. Zadania prezesa UOKIK w sprawie ochrony konsumentów ……….7 4. Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów……….8 5. Zakres zadań i kompetencje rzecznika konsumentów………. 10 Zakończenie ……….11 Bibliografia………. 12

Wpływ charakteru konia na jego użytkowość w sporcie

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Specyfika konia sportowego 1.1 Pochodzenie koni 1.2 Koń w historii 1.3 Historia sportu jeździeckiego Rozdział II Hodowle konia sportowego 1.1 Hodowle światowe 1.2 Hodowle polskie 1.3 Polska tradycja ułanów Rozdział III Wpływ treningu na charakter konia 1.1 Różnice charakteru a rasy koni 1.2 Wpływ rodzaju treningu 1.3 Sposób odżywiania i środowisko a charakter konia Zakończenie Bibliografia

Promocja skituringu na obszarze wschodniej części Beskidu Żywieckiego

Przez administrator

Wstęp Rozdział I Turystyka górska- informacje ogólne 1.1 Turystyka- wyjaśnienie pojęcia 1.2 Charakterystyka turystyki górskiej 1.2.1 Zasady bezpiecznej turystyki górskiej 1.3 Miejsce narciarstwa wśród innych aktywności turystów górskich Rozdział II Skituring 2.1. Ogólna charakterystyka 2.2. Sprzęt skiturowy 2.3. Rozwój skituringu w Polsce Rozdział III Beskid Żywiecki 3.1. Ogólna charakterystyka (topografia, krajobraz) 3.2. Ruch turystyczny w Beskidzie Żywieckim 3.3. Charakterystyka wschodniej części Beskidu Żywieckiego 3.4. Formy ochrony przyrody we wschodniej części Beskidu Żywieckiego Rozdział IV Promocja skituringu, jako formy spędzania czasu i rekreacji 5.1 Marketing i promocja w turystyce górskiej 5.2 Rola reklamy w promowaniu skituringu 5.3 Ski touring, jako element…

Błędy popełniane przez menedżerów w procesie zarządzania

Przez administrator

Wstęp……….3 Rozdział I Menadżer w organizacji 1. Funkcje menadżera w organizacji………. 4 2. Błędy menadżera w zarządzaniu ……….10 3. Metody ograniczania błędów kadry menadżerskiej ……….15 Rozdział II Badania własne 1. Cel badań………. 19 2. Hipotezy i pytania badawcze………. 20 3. Metody i narzędzia badawcze………. 21 4. Analiza jakościowa ……….22 5. Analiza ilościowa ……….30 Podsumowanie ……….33 Spis tabel, wykresów i rysunków……….34 Bibliografia ……….36 Kwestionariusz wywiadu ……….38

Wpływ aktywności ruchowej na występujące dolegliwości bólowe kręgosłupa lędźwiowego u kobiet w ciąży.

Przez administrator

Wstęp……….2 1. Wpływ ciąży na układ kostno-szkieletowy i mięśniowy……….3 2. Etiologia, mechanizm i epidemiologia bólów kręgosłupa w ciąży……….4 3. Leczenie bólu kręgosłupa w ciąży 3.1. Rola fizjoterapii w odcinku lędźwiowym kręgosłupa……….7 4.Znaczenie i zasady aktywności fizycznej w ciąży……….9 5. Cel pracy……….10 5.1. Materiał i metoda badań……….11 6.Wyniki badań……….12 6.1. Omówienie wyników i dyskusja……….22 6.2. Wnioski……….23 Piśmiennictwo……….24 Streszczenie……….25 Wykaz tabel i rycin……….26 Załączniki

Jakość w działalności przedsiębiorstwa usługowegona przykładzie Zakładu Pogrzebowego

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Wybrane aspekty z zakresu zarządzania jakością przedsiębiorstwa 1.1. Definicje jakości w zarządzaniu 1.2. Jakość w działalności usługowej 1.3. Jakość narzędziem konkurowania 1.4. Elementy jakości obsługi klienta Rozdział II Charakterystyka działalności małych firm 2.1. Pojęcie i istota małego przedsiębiorstwa 2.2. Jakościowe i ilościowe kryteria klasyfikacji małych firm 2.3. Formy organizacyjne małych przedsiębiorstw 2.4. Znaczenie sektora MŚP w gospodarce 2.5. Konkurencyjność i bariery rozwoju małych przedsiębiorstw Rozdział III Zakład pogrzebowy Hades jako podmiot analizy 3.1. Forma prawna i misja przedsiębiorstwa 3.2. Charakterystyka działalności przedsiębiorstwa 3.3. Orientacja na jakość w firmie 3.4. Ocena jakości świadczonych usług 3.5. Propozycje usprawnień analizowanych…

Outsourcing w odczytach wodomierzy

Przez administrator

Wstęp Rozdział 1 Teoretyczne uwarunkowania outsourcingu. 1.1 Geneza i pojęcie outsourcingu 1.2 Rodzaje outsourcingu 1.3 Ekonomiczny aspekt outsourcingu Rozdział 2 Metodyczne aspekty outsourcingu 2.1 Praktyczne zastosowanie outsourcingu 2.2 Metodyka outsourcingu (etapy wdrażania) 2.3 Motywy stosowania outsourcingu 2.4 Wady i zalety stosowania outsourcingu Rozdział 3 MPWiK – Biuro Sprzedaży jako obiekt analizy i wnioskowania 3.1 Przedmiot badania 3.2 Charakterystyka Biura Sprzedaży 3.3 Pozyskiwanie odczytów wodomierzy, charakterystyka pracy odczytywaczy Zakończenie Bibliografia

Problemy techniczne i organizacyjne związane z projektowaniem i realizacją stacji paliw płynnych

Przez administrator

Wstęp………… 4 Streszczenie………… 5 Rozdział I Uwarunkowania prawne i techniczne związane z projektowaniem i budową stacji paliw płynnych w Polsce………… 8 Rozdział II Środowiskowe aspekty budowy stacji paliw płynnych………… 22 Rozdział III Stacje paliw płynnych – elementy składowe, definicje, przykłady rozwiązań funkcjonalnych oraz materiałowych i konstrukcyjnych stosowanych we współczesnych stacjach paliw………… 36 Rozdział IV Organizacja procesu inwestycyjnego oraz uwarunkowania techniczne dla stacji paliw płynnych………… 43 4.1. Uzyskanie koncesji na obrót paliwami………… 48 4.2. Kryteria dla usytuowania i zabudowy stacji………… 54 4.3. Wymogi dla zbiorników stawianych na stacjach paliw………… 58 Rozdział V Analiza procesu inwestycyjnego na przykładzie wybranej stacji paliw płynnych…

Analiza sytuacji kobiet w polskiej Policji

Przez administrator

Wstęp………..5 Rozdział I Policja w Polsce 1.1 Rola państwa w zapewnieniu bezpieczeństwa obywateli………..7 1.2 Historia Policji w Polsce………..11 1.3 Policja w III Rzeczpospolitej Polskiej………..15 1.4 Regulacje prawne dotyczące służby w Policji………..18 Rozdział II Kobiety na rynku pracy w Polsce

Znaczenie promocji w funkcjonowaniu firm logistycznych na wybranych przykładach.

Przez administrator

Wstęp…………5 Rozdział 1 Historia powstania firm logistycznych. 1.1 Definicja firm logistycznych…………7 1.2 Istota i funkcjonowanie firm logistycznych…………12 1.3 Podział firm logistycznych…………16 Rozdział 2 Promocja w świetle literatury. 2.1 Definicja promocji…………24 2.2 Znaczenie promocji…………31 Rozdział 3 Funkcjonowanie promocji w firmach logistycznych. 3.1 Charakterystyka firmy logistycznej „Vento”…………37 3.2. Charakterystyka firmy logistycznej EXPRESSLOGIC sp. jawna…………40 3.3. Promocja w firmach „Vento” i EXPRESSLOGIC…………43 Zakończenie…………48 Bibliografia…………50 Strony internetowe…………52 Opis zawartości pracy: Układ pracy przyjęto odpowiednio do problemów szczegółowych. Praca składa się ze wstępu, zakończenia oraz z trzech rozdziałów merytorycznych. We wstępie zawarto opis ogólny sytuacji problemowych oraz procedury badawczej. Rozdział pierwszy dotyczy historii powstania firm…

Proces realizacji zamówienia w fabryce zabawek – mapowania i optymalizacja

Przez administrator

Ogólny wstęp teoretyczny Rozdział 1 Mapowanie procesu 1.1. Mapowanie procesu – część teoretyczna 1.2. Mapowanie procesu – część praktyczna wg metodyki MSW 1.3. Mapowanie procesu – część praktyczna wg metodyki Analizy Wartości i IDEFO Rozdział 2 Optymalizacja operacyjna 2.1. Optymalizacja procesu – część teoretyczna 2.2. Optymalizacja procesu – część praktyczna wg metodyki MSW 2.3. Optymalizacja procesu – część praktyczna wg metodyki Analizy Wartości Podsumowanie i porównanie wyników różnych metod optymalizacji Bibliografia

Motywowanie jako jeden z procesów zarządzania zasobami ludzkimi na przykładzie firmy FM Group Polska

Przez administrator

Wstęp…………3 Rozdział 1 Istota zarządzania zasobami ludzkimi 1.1. Teoretyczne ujęcie zarządzania w przedsiębiorstwie…………5 1.2. Definicja zzl…………11 1.3. Uwarunkowania zzl (prawne, ekonomiczne, techniczne, społeczno-kulturowe) …………17 Rozdział 2 System motywacyjny 2.1. Pojęcie motywacji i motywowania…………23 2.2. Teorie motywacji…………28 2.3. Motywacja, a efektywność pracy…………35 Rozdział 3 Metodologia badań własnych 3.1.Charakterystyka firmy…………43 3.2. Problem badawczy oraz cele i hipoteza…………50 3.3. Metody, techniki i narzędzia badawcze…………52 Rozdział 4 System motywacyjny na przykładzie firmy 4.1. Funkcjonowanie systemu motywacyjnego w firmie…………56 4.2. Ocena systemu zzl w przedsiębiorstwie …………64 4.3. Analiza przeprowadzonych badań oraz ocena systemu motywacyjnego pod kątem ankiety…………67 Zakończenie…………74 Bibliografia…………76 Spis tabel i rysunków…………81 Aneks…………82 Opis…