Problem adaptacji dziecka trzyletniego do przedszkola

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp……… 4

Rozdział I
Badany problem w świetle literatury

1. Rozumienie pojęcia adaptacji……… 8
2. Cechy procesu rozwojowego trzylatka……… 14
A. Sfera fizyczno – ruchowa……… 17
B. Sfera społeczno – emocjonalna……… 19
C. Sfera poznawczo – umysłowa……… 24
3. Przejawy prawidłowej adaptacji oraz jej braku……… 27
4. Znaczenie adaptacji dla dalszego rozwoju dziecka……… 29
5. Czynniki wpływające na adaptację dziecka do przedszkola……… 32
A. Znaczenie środowiska rodzinnego……… 34
B. Rola przedszkola……… 37


Rozdział II
Metodologia badań własnych

1. Przedmiot i cel badań……… 40
2. Problemy badawcze i hipotezy robocze……… 42
3. Zmienne i wskaźniki badawcze……… 45
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze……… 49
5. Charakterystyka terenu badań i badanej grupy……… . 57
6. Organizacja i przebieg badań……… 63


Rozdział III
Wynik badań własnych

1. Znaczenie środowiska rodzinnego dla procesu adaptacji dziecka do przedszkola……… 67
2. Program adaptacyjny a przystosowanie trzylatka do warunków przedszkolnych……… 73
3. Wpływ wieku i stażu pracy nauczyciela na czas adaptacji dziecka do przedszkola……… 79


Wnioski końcowe ……… 84
Bibliografia ……… 86
Aneks