Wstęp ………. 4
Rozdział 1
Problematyka Zespołu Nadpobudliwości Psychoruchowej (ADHD) w świetle literatury
1.1 Istota, pojęcie i przyczyny Zespołu Nadpobudliwości Psychoruchowej………. 7
1.2 Typowe objawy ADHD ……….11
1.3 Metody diagnozowania ADHD………. 15
1.4 Formy terapii i leczenia ADHD………. 18
Rozdział 2
Trudności dziecka z Nadpobudliwością Psychoruchową w młodszym wieku szkolnym
2.1 Specyficzne trudności w nauce……….. 23
2.2 Problemy z zachowaniem……….. 25
2.3 Problemy w kontaktach z rówieśnikami………. 28
Rozdział 3
Problemy dydaktyczno-wychowawcze dzieci z ADHD w badaniach empirycznych
3.1 Teren i organizacja badań………. 31
3.2 Zespół Nadpobudliwości psychoruchowej a trudności w nauce………. 34
3.3 Wpływ ADHD na zachowanie u dziecka w młodszym wieku szkolnym………. 38
3.4 Dziecko nadpobudliwe psychoruchowo a kontakty z rówieśnikami………. 42
3.5 Nauczyciel a dziecko z ADHD- formy pomocy………. 44
Zakończenie i wnioski………… 50
Wykaz tabel, wykresów i schematów……..52
Wykaz źródeł i literatury 53
Aneksy………. 55