Profilaktyka agresji i przemocy w szkołach

2 marca 2019 Wyłączono Przez administrator

Wstęp

Rozdział I
Agresja i przemoc jako wyraz zaburzeń emocjonalnych – stan zagadnienia w literaturze

1.1. Klasyfikacja agresji i przemocy
1.2. Źródła agresji i przemocy
a) teoria instynktu
b) teoria frustracji
c) teoria społecznego uczenia się
1.3. Przejawy i formy agresji i przemocy


Rozdział II Metodologiczne i organizacyjne założenia badań własnych

2.1. Przedmiot i cel badań
2.2. Problematyka badawcza
2.3. Metody techniki, narzędzia badawcze
2.4. Organizacja i przebieg badań
2.5. Definicje teoretyczne ważniejszych pojęć


Rozdział III
Uwarunkowania agresji i przemocy jako wyraz zaburzeń emocjonalnych u dzieci i młodzieży

3.1. Społeczno – kulturowe uwarunkowania agresji i przemocy
a) środowisko rodzinne
b) szkoła i grupy rówieśnicze
c) społeczeństwo
d) mass media
e) właściwości psychospołeczne i konsekwencji funkcjonowania w roli sprawcy agresji i przemocy szkolnej


Rozdział IV
Skale i rozmiary zjawiska – przegląd badań nad agresją i przemocą w szkole

4.1. Polska
4.2. Europa


Rozdział V
Możliwe zabiegi i przedsięwzięcia rodziców i szkoły wobec zjawiska agresji

5.1. Prewencja
5.2. Interwencja
5.3. Terapia


Zakończenie
Bibliografia