Przyczyny nieakceptacji ucznia w opinii młodzieży gimnazjalnej

23 października 2015 0 Przez administrator

Wstęp …………. 5

Rozdział 1.
Charakterystyka klasy szkolnej w świetle literatury zagadnienia

1.1. Klasa szkolna jako środowisko społeczne i wychowawcze …………. 8
1.2. Klasa szkolna w kontekscie grupy społecznej i jej oddzialywanie na jednostke …………. 12
1.3. Normy obowiazujace w zespole klasowym …………. 16
1.4. Strukturalny uklad pozycji jednostki w klasię szkolnej …………. 19


Rozdział 2.
Klasa szkolna jako środowisko odrzucenia rówiesniczego

2.1. Stosunki interpersonalne w klasię a status socjometryczny ucznia …………. 24
2.2. Istota i przyczyny odrzucenia przez środowisko rówiesnicze …………. 28
2.3. Skutki nieakceptacji ucznia w grupie …………. 33
2.4. Przeciwdzialanie izolacji i odrzuceniu w klasię szkolnej …………. 36


Rozdział 3.
Metodologia badan wlasnych

3.1. Przedmiot, cel i problemy badawcze …………. 40
3.2. Metody, techniki i narzedzia badawcze …………. 44
3.3. Charakterystyka terenu badan i badanej grupy …………. 50
3.4. Organizacja i przebieg badan …………. 52


Rozdział 4.
Przyczyny nieakceptacji ucznia w opinii młodzieży gimnazjalnej

4.1. Analiza pogladów młodzieży gimnazjalnej w kwestii nieakceptacji ucznia ze strony grupy rówiesniczej …………. 54
4.2. Czynniki warunkujace status socjometryczny ucznia w klasię szkolnej …………. 61


Rozdział 5.
Wnioski ogólne i podsumowanie
5.1. Uogólnienia i wskazania praktyczne …………. 64
5.2. Podsumowanie i propozycje dalszych badan …………. 67


Wykaz literatury …………. 69
Wykaz tabel …………. 71
Aneks …………. 72