Przysposobienie obronne młodzieży szkół ponadgimnazjalnych w opiniach uczniów L.O im XYZ w XYZ.

6 marca 2019 Wyłączono Przez administrator


Wstęp………5

Rozdział 1.
Pojęcie i geneza przysposobienia obronnego młodzieży szkolnej.

1.1.Pojęcie przysposobienia obronnego………7
1.2.Historia przysposobienia obronnego………10
1.3.Podstawy prawne przysposobienia obronnego w szkołach………13

Rozdział 2.
Charakterystyka przysposobienia obronnego.

2.1.Kształcenie obronne w systemie oświaty………16
2.2.Rola nauczycieli przysposobienia obronnego w procesie wychowawczym………20
2.3.Program nauczania………23

Rozdział 3.
Metodologiczne podstawy badań.

3.1.Przedmiot i cel pracy badawczej………28
3.2.Problemy badawcze i hipotezy………29
3.2.1.Problemy badawcze………29
3.2.2.Hipotezy badawcze………30
3.3.Metody, techniki i narzędzia badawcze………32
3.3.1.Metody badawcze – metoda sondażu diagnostycznego………33
3.3.2.Techniki badawcze – technika ankiety………34
3.3.3.Narzędzia badawcze – kwestionariusz ankiety………35

Rozdział 4.
Analiza przeprowadzonych badań.

4.1.Ogólna charakterystyka grupy badawczej………38
4.2.Wyniki badań własnych………39
4.2.1.Stosunek młodzieży do przysposobienia obronnego………39
4.2.2.Hierarchia ważności realizowanych treści programowych………45
4.2.3.Przydatność wiedzy i zdobytych umiejętności………52
4.2.4.Poziom przygotowania obronnego młodzieży………56
4.2.5.Rozwiązania organizacyjne zajęć z przysposobienia obronnego………58

Wnioski końcowe.
Zakończenie………66
Bibliografia………67
Spis tabel………71
Spis rysunków………72
Spis wykresów………72
Załącznik 1………73