Psychospołeczne funkcjonowanie rodziny z dorosłym dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie

5 marca 2019 0 Przez administrator


Wstęp …………1

Rozdział I.
Sytuacja rodziców dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

1.1 Dziecko niepełnosprawne a funkcjonowanie rodziny………… 4
1.2. Problemy psychospołeczne rodziny dziecka niepełnosprawnego………… 9
1.3 Klasyfikacja postaw rodziców dzieci z niepełnosprawnością według M.D.Sheridan………… 15

Rozdział II.
Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej

2.1. Niepełnosprawność intelektualna – zakres pojęcia, etiologia, klasyfikacja …………19
2.1.1. Rozwój pojęcia upośledzenia umysłowego………… 19
2.1.2. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej …………22
2.1.3. Klasyfikacja osób upośledzonych umysłowo …………28

Rozdział III.
Dorosła osoba z niepełnosprawnością intelektualną w społeczeństwie

3.1 Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną …………40
3.1.1 Dorosłość w podejściach systemowo-ekologicznych………… 45
3.1.2 Zachowania przystosowawcze oraz wsparcie udzielane osobom niepełnosprawnym intelektualnie i ich rodzinom …………52
3.1.3 Funkcjonowanie w przestrzeni społecznej …………59

Rozdział IV.
Metodologia badań własnych.

4.1. Przedmiot i cel badań …………62
4.2 Problem badawczy …………62
4.3 Metody, techniki i narzędzia badawcze………… 63

Rozdział V
Analiza przypadku.

5.1 Uzasadnienie wyboru przypadku do badań. Identyfikacja problemu………… 67
5.2 Geneza i dynamika zjawiska………… 68
5.3 Prognozy …………70
5.4 Propozycje rozwiązań, wdrażanie oddziaływań, efekty 71

Zakończenie …………76
Bibliografia…………79